- High-energy emission from a magnetar giant flare in the Sculptor galaxy, Nature Astronomy, 2021. Artikel : refereegranskat. .
- Språkutvecklande teknik- och naturvetenskapsdidaktik, Studentlitteratur AB, 2021. Bok. .
- Fermi Large Area Telescope Fourth Source Catalog, Astrophysical Journal Supplement Series, 2020, Vol. 247, No. 1. Artikel : refereegranskat. .
- The Fourth Catalog of Active Galactic Nuclei Detected by the Fermi Large Area Telescope, Astrophysical Journal, 2020, Vol. 892, No. 2. Artikel : refereegranskat. .
- Fermi and Swift Observations of GRB 190114C : Tracing the Evolution of High-energy Emission from Prompt to Afterglow, Astrophysical Journal, 2020, Vol. 890, No. 1. Artikel : refereegranskat. .
- Från vision till verklighet - ett försök med arbetsintegrerad lärarutbildning, 2020. Konferensbidrag : refereegranskat. .
- Exploring high-energy emission from the bl lacertae object s5 0716+714 with the fermi large area telescope, Astrophysical Journal, 2020, Vol. 904, No. 1. Artikel : refereegranskat. .
- Examining how technology is presented and understood in technology education : a pilot study in a preschool class, International journal of technology and design education, 2020. Artikel : refereegranskat. .
- Bright Gamma-Ray Flares Observed in GRB 131108A, Astrophysical Journal Letters, 2019, Vol. 886, No. 2. Artikel : refereegranskat. .
- ”Kan man köra en skottkärra med fyrkantigt hjul?” : Läs- och skrivutvecklande praktiker i teknikundervisning i förskoleklass, Nordic Journal of Literacy Research, 2019, Vol. 5, No. 3, 63-82. Artikel : refereegranskat. .
- The use of organizing purposes in science instruction as a scaffolding mechanism to support progressions : a study of talk in two primary science classrooms, Research in Science & Technological Education, 2018, Vol. 36, No. 1. Artikel : refereegranskat. .
- Lekplatsfysik som ett moment i utomhuspedagogik för Erasmusstudenter, 2016. Konferensbidrag : refereegranskat. .
- Fysik, formler, förkroppsligande och förståelse, Forskning i Naturvetenskapernas Didaktik : 2016. Konferensbidrag : refereegranskat. .
- School grounds promoting health and learning – strategies and local guidelines, 2016. Konferensbidrag : refereegranskat. .
- En lärorik förskolegård – pedagogisk personal i förskolan resonerar om förskolegårdens utformning, 2016. Konferensbidrag : refereegranskat. .
- Hur kan man flippa klassrum – några exempel på "blended learning" från olika kurser på campus och distans, 2015. Konferensbidrag. .
- Variation in life history traits of Gentiana nivalis (Gentianaceae) in alpine and sub-alpine habitats in the Norwegian mountains and its implications for biodiversity in relation to environmental change, Annales Botanici Fennici, 2015, Vol. 52, No. 3-4, 149-159. Artikel : refereegranskat. .
- Hur kan lärandeprogression planeras och utvärderas?, Ingår i: Lärande i handling, Studentlitteratur AB, 2014. Kapitel av bok. .
- Selektiva traditioner i grundskolans tidigare år : Lärares olika betoningar av kvalitéer i NO-undervisningen, NorDiNa, 2013, Vol. 9, No. 1, 50-65. Artikel. .
- Miljöer för små barns lärande i matematik, naturvetenskap och teknik, 2012. Konferensbidrag. .
- Förskolor som miljöer för ett omsorgsfullt lärande med fokus på matematik, naturvetenskap och teknik, 2012. Konferensbidrag : populärvetenskaplig. .
- Vad ska elever lära sig angående naturvetenskaplig verksamhet? : En analys av svenska läroplaner för grundskolan under 50 år, NorDiNa, 2012, Vol. 8, No. 3, 197-212. Artikel : refereegranskat. .
- Using organizing purposes to support learning progressions : a study of talk in primary science classroom, 2012. Manuskript. .
- Undersökande arbetssätt i NO-undervisningen i grundskolans tidigare årskurser, Stockholm University, 2012. Doktorsavhandling. .
- A Pragmatist Understanding of Learning Progressions, Ingår i: Beyond fragmentation, Verlag Barbara Budrich, 2011. Kapitel av bok. .
- Syften som stöd för minne och lärande i undervisningen, Ingår i: Lärande och minnande som social praktik, Norstedts Förlag, 2011. Kapitel av bok. .
Senast granskad: