Den här kursen är en delkurs av Tyska III som också kan läsas fristående.
För mer information om kursen, så som schema, litteraturlista m.m. Gå in på http://www.du.se/sv/om-oss/organisation/amnen/tyska/ och leta upp kursrummet i Learn
Inom kursen finns det online-träffar som äger rum i ett virtuellt klassrum vid bestämda tider. Likaså bygger kursen på självständigt arbete med uppgifter som delas ut veckovis.
Kursens syfte är att studenterna ytterligare ska uppöva sin förmåga till vetenskapligt arbete.
Detta innebär att den studerande efter genomgången kurs på god tyska ska:
• utifrån goda teoretiska kunskaper kunna göra analyser och tolkningar av språkvetenskapliga eller litterära texter av olika komplexitet
• ha samlat kunskaper om några utvalda aktuella forskningsfrågor samt genom författandet av ett skriftligt teoretiskt arbete visa prov på duglighet i användandet av för arbetet tillämpliga metoder, i att kunna söka och kritiskt tolka relevanta källor samt analysera, sammanställa, redigera och försvara erhållna resultat
• medvetet kunna använda en omfattande praktisk och teoretisk kunskap inom antingen tysk språkvetenskap eller tysk litteraturvetenskap för att med hjälp av vedertagna lingvistiska eller litteraturvetenskapliga metoder kunna bedöma och analysera olika typer av material samt på ett övertygande sätt argumentera för en egen tolkning eller en egenhändigt sammanställd analys
• visa prov på hög grad av självständighet och problemlösningsförmåga i umgänget med olika typer av praktiska och teoretiska problem vilkas grad av komplexitet starkt kan variera
• kritiskt kunna utvärdera det egna lärandet, noggrant identifiera eventuella ytterligare kompetensbehov i ämnet samt effektivt kunna samarbeta i en mångfacetterad studiemiljö, där hänsyn ska tas till förståelse för och solidaritet med andra
• kunna ge konstruktiv kritik på andra studenters skriftliga arbete.
Surfa på internet, läsa och skicka e-post, använda ett ordbehandlingsprogram (exempelvis Word). Koppla in en kamera och ett headset till datorn och med instruktioner installera ett program.
Tillgång till dator (ej mini-pc, Chromebook, surfplattor och liknande) och bredbandsuppkoppling, minst 1 Mbit/s för att ta emot filer och 0,5 Mbit/s för att skicka filer (ej mobilt bredband, detta då mobilt bredband kan variera väldigt mycket i hastighet).
Högre grad av nätbaserad kommunikation där vår lärplattform (Learn/Canvas) samt vårt e-mötessystem Zoom är en naturlig del i utbildningen. Vanligtvis sker möten nätbaserat med ljud och rörlig bild. Föreläsningar kan direktsändas, alternativt tillgängliggöras i efterhand via nätet.
Litteraturlistor publiceras senast 1 månad innan kursstart.
Till litteraturlistanKontakta oss om du har frågor om utbildningen eller frågor som rör ansökan.
support@du.se
023-77 88 88
I lärplattformen Canvas hittar du mer information om kursen.
Besök kursrummetDen här kursen är en delkurs av Tyska III som också kan läsas fristående.
För mer information om kursen, så som schema, litteraturlista m.m. Gå in på http://www.du.se/sv/om-oss/organisation/amnen/tyska/ och leta upp kursrummet i Learn
Inom kursen finns det online-träffar som äger rum i ett virtuellt klassrum vid bestämda tider. Likaså bygger kursen på självständigt arbete med uppgifter som delas ut veckovis.
Kursens syfte är att studenterna ytterligare ska uppöva sin förmåga till vetenskapligt arbete.
Detta innebär att den studerande efter genomgången kurs på god tyska ska:
• utifrån goda teoretiska kunskaper kunna göra analyser och tolkningar av språkvetenskapliga eller litterära texter av olika komplexitet
• ha samlat kunskaper om några utvalda aktuella forskningsfrågor samt genom författandet av ett skriftligt teoretiskt arbete visa prov på duglighet i användandet av för arbetet tillämpliga metoder, i att kunna söka och kritiskt tolka relevanta källor samt analysera, sammanställa, redigera och försvara erhållna resultat
• medvetet kunna använda en omfattande praktisk och teoretisk kunskap inom antingen tysk språkvetenskap eller tysk litteraturvetenskap för att med hjälp av vedertagna lingvistiska eller litteraturvetenskapliga metoder kunna bedöma och analysera olika typer av material samt på ett övertygande sätt argumentera för en egen tolkning eller en egenhändigt sammanställd analys
• visa prov på hög grad av självständighet och problemlösningsförmåga i umgänget med olika typer av praktiska och teoretiska problem vilkas grad av komplexitet starkt kan variera
• kritiskt kunna utvärdera det egna lärandet, noggrant identifiera eventuella ytterligare kompetensbehov i ämnet samt effektivt kunna samarbeta i en mångfacetterad studiemiljö, där hänsyn ska tas till förståelse för och solidaritet med andra
• kunna ge konstruktiv kritik på andra studenters skriftliga arbete.
Surfa på internet, läsa och skicka e-post, använda ett ordbehandlingsprogram (exempelvis Word). Koppla in en kamera och ett headset till datorn och med instruktioner installera ett program.
Tillgång till dator (ej mini-pc, Chromebook, surfplattor och liknande) och bredbandsuppkoppling, minst 1 Mbit/s för att ta emot filer och 0,5 Mbit/s för att skicka filer (ej mobilt bredband, detta då mobilt bredband kan variera väldigt mycket i hastighet).
Högre grad av nätbaserad kommunikation där vår lärplattform (Learn/Canvas) samt vårt e-mötessystem Zoom är en naturlig del i utbildningen. Vanligtvis sker möten nätbaserat med ljud och rörlig bild. Föreläsningar kan direktsändas, alternativt tillgängliggöras i efterhand via nätet.
Litteraturlistor publiceras senast 1 månad innan kursstart.
Till litteraturlistanKontakta oss om du har frågor om utbildningen eller frågor som rör ansökan.
support@du.se
023-77 88 88
I lärplattformen Canvas hittar du mer information om kursen.
Besök kursrummetDen här kursen är en delkurs av Tyska III som också kan läsas fristående.
För mer information om kursen, så som schema, litteraturlista m.m. Gå in på http://www.du.se/sv/om-oss/organisation/amnen/tyska/ och leta upp kursrummet i Canvas
Inom kursen finns det online-träffar som äger rum i ett virtuellt klassrum vid bestämda tider. Likaså bygger kursen på självständigt arbete med uppgifter som delas ut veckovis.
Kursens syfte är att studenterna ytterligare ska uppöva sin förmåga till vetenskapligt arbete.
Detta innebär att den studerande efter genomgången kurs på god tyska ska:
• utifrån goda teoretiska kunskaper kunna göra analyser och tolkningar av språkvetenskapliga eller litterära texter av olika komplexitet
• ha samlat kunskaper om några utvalda aktuella forskningsfrågor samt genom författandet av ett skriftligt teoretiskt arbete visa prov på duglighet i användandet av för arbetet tillämpliga metoder, i att kunna söka och kritiskt tolka relevanta källor samt analysera, sammanställa, redigera och försvara erhållna resultat
• medvetet kunna använda en omfattande praktisk och teoretisk kunskap inom antingen tysk språkvetenskap eller tysk litteraturvetenskap för att med hjälp av vedertagna lingvistiska eller litteraturvetenskapliga metoder kunna bedöma och analysera olika typer av material samt på ett övertygande sätt argumentera för en egen tolkning eller en egenhändigt sammanställd analys
• visa prov på hög grad av självständighet och problemlösningsförmåga i umgänget med olika typer av praktiska och teoretiska problem vilkas grad av komplexitet starkt kan variera
• kritiskt kunna utvärdera det egna lärandet, noggrant identifiera eventuella ytterligare kompetensbehov i ämnet samt effektivt kunna samarbeta i en mångfacetterad studiemiljö, där hänsyn ska tas till förståelse för och solidaritet med andra
• kunna ge konstruktiv kritik på andra studenters skriftliga arbete
Surfa på internet, läsa och skicka e-post, använda ett ordbehandlingsprogram (exempelvis Word). Koppla in en kamera och ett headset till datorn och med instruktioner installera ett program.
Tillgång till dator (ej mini-pc, Chromebook, surfplattor och liknande) och bredbandsuppkoppling, minst 1 Mbit/s för att ta emot filer och 0,5 Mbit/s för att skicka filer (ej mobilt bredband, detta då mobilt bredband kan variera väldigt mycket i hastighet).
Högre grad av nätbaserad kommunikation där vår lärplattform (Learn/Canvas) samt vårt e-mötessystem Zoom är en naturlig del i utbildningen. Vanligtvis sker möten nätbaserat med ljud och rörlig bild. Föreläsningar kan direktsändas, alternativt tillgängliggöras i efterhand via nätet.
Litteraturlistor publiceras senast 1 månad innan kursstart.
Till litteraturlistanKontakta oss om du har frågor om utbildningen eller frågor som rör ansökan.
support@du.se
023-77 88 88
Den här kursen är en delkurs av Tyska III som också kan läsas fristående.
För mer information om kursen, så som schema, litteraturlista m.m. Gå in på http://www.du.se/sv/om-oss/organisation/amnen/tyska/ och leta upp kursrummet i Canvas
Inom kursen finns det online-träffar som äger rum i ett virtuellt klassrum vid bestämda tider. Likaså bygger kursen på självständigt arbete med uppgifter som delas ut veckovis.
Kursens syfte är att studenterna ytterligare ska uppöva sin förmåga till vetenskapligt arbete.
Detta innebär att den studerande efter genomgången kurs på god tyska ska:
• utifrån goda teoretiska kunskaper kunna göra analyser och tolkningar av språkvetenskapliga eller litterära texter av olika komplexitet
• ha samlat kunskaper om några utvalda aktuella forskningsfrågor samt genom författandet av ett skriftligt teoretiskt arbete visa prov på duglighet i användandet av för arbetet tillämpliga metoder, i att kunna söka och kritiskt tolka relevanta källor samt analysera, sammanställa, redigera och försvara erhållna resultat
• medvetet kunna använda en omfattande praktisk och teoretisk kunskap inom antingen tysk språkvetenskap eller tysk litteraturvetenskap för att med hjälp av vedertagna lingvistiska eller litteraturvetenskapliga metoder kunna bedöma och analysera olika typer av material samt på ett övertygande sätt argumentera för en egen tolkning eller en egenhändigt sammanställd analys
• visa prov på hög grad av självständighet och problemlösningsförmåga i umgänget med olika typer av praktiska och teoretiska problem vilkas grad av komplexitet starkt kan variera
• kritiskt kunna utvärdera det egna lärandet, noggrant identifiera eventuella ytterligare kompetensbehov i ämnet samt effektivt kunna samarbeta i en mångfacetterad studiemiljö, där hänsyn ska tas till förståelse för och solidaritet med andra
• kunna ge konstruktiv kritik på andra studenters skriftliga arbete
Surfa på internet, läsa och skicka e-post, använda ett ordbehandlingsprogram (exempelvis Word). Koppla in en kamera och ett headset till datorn och med instruktioner installera ett program.
Tillgång till dator (ej mini-pc, Chromebook, surfplattor och liknande) och bredbandsuppkoppling, minst 1 Mbit/s för att ta emot filer och 0,5 Mbit/s för att skicka filer (ej mobilt bredband, detta då mobilt bredband kan variera väldigt mycket i hastighet).
Högre grad av nätbaserad kommunikation där vår lärplattform (Learn/Canvas) samt vårt e-mötessystem Zoom är en naturlig del i utbildningen. Vanligtvis sker möten nätbaserat med ljud och rörlig bild. Föreläsningar kan direktsändas, alternativt tillgängliggöras i efterhand via nätet.
Litteraturlistor publiceras senast 1 månad innan kursstart.
Till litteraturlistanKontakta oss om du har frågor om utbildningen eller frågor som rör ansökan.
support@du.se
023-77 88 88
På du.se använder vi kakor (cookies) för att ge dig en bra upplevelse på vår webbplats. Med hjälp av webbanalys kan vi anpassa webbplatsen ytterligare. Genom att surfa vidare godkänner du att vi använder kakor.