Alla kreativa beslut inom filmproduktion fattas inte på rationellt förklarbara grunder. Särskilt inte när besluten ska fattas på ett ögonblick i produktionssituationen. Filmarbetare talar om 'magkänsla' - men hur fungerar detta och vad innebär det? Filmfotografer, filmklippare, regissörer och filmproducenter intervjuas inom detta projekt för att ge nycklar till hur vi kan förstå denna 'magkänsla'.
Nyckelord
känsla, kreativa beslut, filmproduktion, feeling, creative decisions, film production
Forskningsprofil
Interkulturella studier
Ämne
Bildproduktion
Finansiärer
Falu Kommun Högskolan Dalarna Högskolan Dalarna Mälardalens högskola
Swenberg, Thorbjörn. Media Production or Audiovisual Design?, International Conference on Communication, Media, Technology and Design : 2013. Konferensbidrag.
På du.se använder vi kakor (cookies) för att ge dig en bra upplevelse på vår webbplats. Med hjälp av webbanalys kan vi anpassa webbplatsen ytterligare. Genom att surfa vidare godkänner du att vi använder kakor.