Kurs GFÖ2F4

Organisation och marknadsföring A

15 högskolepoäng
Grundnivå

Start vecka 35, 2021

Kursen inleds med en genomgång av grundläggande begrepp och synsätt inom vetenskapsteorin och dess relevans för företagsekonomin och där frågan om vad vetenskap är och hur vetenskapen skiljer sig från icke-vetenskap behandlas. Inom ramen för kursen görs en övergripande genomgång om hur informationsinsamling sker på ett systematiskt och strukturerat sätt samt vikten av att kunna uttrycka sig klart och tydligt i skrift och kunna följa vedertagna krav på formalia och struktur.

Inom området organisation behandlas grundläggande organisationsteoretiska begrepp, modeller och teoretiska grunder. Organisationsteorins framväxt presenteras i sitt historiska sammanhang med speciell tonvikt på de perspektiv på organisation och ledarskap som getts av det sena 1900-talets forskning och debatt. Även organisationernas samspel med och beroendeförhållanden till samhället behandlas.

Inom området marknadsföring, behandlas grundläggande begrepp, modeller och teoretiska grunder, marknadens förutsättningar och marknadsföringsstrategier. Fokus ligger här i huvudsak inom området för konsumentmarknadsföring.
Startar och slutar:
v35, 2021 - v2, 2022
Studietakt:
50%
Studieort:
Borlänge
Undervisningstid:
Dag
Studieform:
Normal
Språk:
Svenska
Övrigt:
P: Ges endast som del av ett program.
Ej sökbar som fristående kurs.
Behörighetskrav:
  • Grundläggande behörighet.
Anmälningskod:
HDA-H38V7
Huvudområde:
Anmäl dig
Öppen för sen anmälan
Litteraturlista

Litteraturlistor publiceras senast 1 månad innan kursstart.

Till litteraturlistan
Kan vi hjälpa dig?

Vi finns här för dig
support@du.se
023-77 88 88

Kursrum i Learn

I lärplattformen Learn hittar du mer information om kursen.

Besök kursrummet
Kursansvarig