Forskningsprojekt: En särskild skola? – undervisning och lärande i särskolan.
Projektledare
Kerstin Göransson, Karlstads universitet
Deltagare
Gunilla Lindqvist Karin Bengtsson, Karlstads universitet Susanne Hansson, Karlstads universitet Nina Klang, Uppsala universitet Claes Nilholm, Uppsala universitet
Projektperiod
-
Projektstatus
Pågående
Beskrivning
Projektets övergripande syfte är att generera kunskap om de undervisnings- och lärandemiljöer elever mottagna i särskolan möter (både integrerade elever och elever som får sin huvudsakliga undervisning i särskoleklasser) med fokus på elevernas kunskapsutveckling, deras sociala liv i skolan samt deras demokratiska fostran till aktiva medborgare. I projektet används enkätstudie, deltagande observationer och djupintervjuer för att besvara övergripande forskningsfrågor.
Nyckelord
Forskningsprofil
Utbildning och lärande
Ämne
Pedagogik Pedagogiskt arbete
Finansiärer
Högskolan Dalarna sparar viss data för att förbättra och anpassa ditt besök på vår webbplats. Genom att surfa vidare godkänner du att vi använder kakor.
Läs mer om kakor