Forskningsprojekt: Solvärmens genomslag på marknaden: En studie av samverkan i aktörskedjan slutkund - installatörsföretag - grossist - solvärmeföretag.
Marknadsintroduktionen av solvärmesystem hämmas idag inte i första hand av faktorer som alltför låg efterfrågan eller alltför högt pris, utan av att det saknas en fungerande samverkan mellan centrala aktörer. Detta är en avgörande problematik för solvärmeintroduktionen i Sverige som behöver studeras och åtgärdas. Målsättningen är mer specifikt att genom studier av aktörskedjan slutkund - installatörsföretag - grossist - solvärmeföretag skapa underlag för åtgärder som kan bidra till att dessa aktörers samverkan kring solvärmeförsäljningen avsevärt förbättras. Detta doktorandprojekt avslutades ofullbordat.
Nyckelord
Forskningsprofil
Energi och samhällsbyggnad
Ämne
Energiteknik
Finansiärer
FORMAS
På du.se använder vi kakor (cookies) för att ge dig en bra upplevelse på vår webbplats. Med hjälp av webbanalys kan vi anpassa webbplatsen ytterligare. Genom att surfa vidare godkänner du att vi använder kakor.