Kurs GTR296
Management och marknadsföring av upplevelser
Start vecka 35, 2022
Denna kurs
behandlar upplevelser och
utveckling av upplevelser, i turismsammanhang. Skillnaderna mellan turismprodukter,
tjänster och upplevelser kommer att diskuteras. Samskapandet av
turism och upplevelser i relationer mellan turister och andra kommer vidare att
belysas. Betydelsen av konstruktion och design kommer att behandlas och kopplas
till hur meningsfulla och minnesvärda upplevelser kan skapas. Meningsfulla
turismupplevelser diskuteras under kursen som ett sätt att påverka människors beteende. Detta
område behandlas därefter genom att belysa hållbarhetsbegreppet och kopplingen
mellan förändringar i beteende och upplevelser av meningsfullhet. Kursens
innehåll knyts ihop genom att konsekvenserna av nuvarande och framtida teknik
inom upplevelseproduktion behandlas.
- Startar och slutar:
- vecka 35, 2022 - vecka 44, 2022
- Studietakt:
- 50%
- Studieort:
- Borlänge
- Undervisningstid:
- Dag
- Studieform:
- Normal
- Språk:
- Engelska
- Övrigt:
-
P: Ges endast som del av ett program.
Ej sökbar som fristående kurs.
- Behörighetskrav:
-
- 30 hp inom programmet International Tourism Management
- Anmälningskod:
- HDA-H3BQ2
- Huvudområde:
Anmäl dig
Öppen för sen anmälan
Litteraturlista
Litteraturlistor publiceras senast 1 månad innan kursstart.
Till litteraturlistanKan vi hjälpa dig?
Vi finns här för dig
support@du.se
023-77 88 88
Start vecka 35, 2022
Denna kurs
behandlar upplevelser och
utveckling av upplevelser, i turismsammanhang. Skillnaderna mellan turismprodukter,
tjänster och upplevelser kommer att diskuteras. Samskapandet av
turism och upplevelser i relationer mellan turister och andra kommer vidare att
belysas. Betydelsen av konstruktion och design kommer att behandlas och kopplas
till hur meningsfulla och minnesvärda upplevelser kan skapas. Meningsfulla
turismupplevelser diskuteras under kursen som ett sätt att påverka människors beteende. Detta
område behandlas därefter genom att belysa hållbarhetsbegreppet och kopplingen
mellan förändringar i beteende och upplevelser av meningsfullhet. Kursens
innehåll knyts ihop genom att konsekvenserna av nuvarande och framtida teknik
inom upplevelseproduktion behandlas.
- Startar och slutar:
- vecka 35, 2022 - vecka 44, 2022
- Studietakt:
- 50%
- Studieort:
- Borlänge
- Undervisningstid:
- Dag
- Studieform:
- Normal
- Språk:
- Engelska
- Övrigt:
-
P: Ges endast som del av ett program.
Ej sökbar som fristående kurs.
- Behörighetskrav:
-
- 30 hp inom programmet International Tourism Management
- Anmälningskod:
- HDA-H3D5R
- Huvudområde:
Anmäl dig
Öppen för sen anmälan
Litteraturlista
Litteraturlistor publiceras senast 1 månad innan kursstart.
Till litteraturlistanKan vi hjälpa dig?
Vi finns här för dig
support@du.se
023-77 88 88
Start vecka 35, 2022
Denna kurs
behandlar upplevelser och
utveckling av upplevelser, i turismsammanhang. Skillnaderna mellan turismprodukter,
tjänster och upplevelser kommer att diskuteras. Samskapandet av
turism och upplevelser i relationer mellan turister och andra kommer vidare att
belysas. Betydelsen av konstruktion och design kommer att behandlas och kopplas
till hur meningsfulla och minnesvärda upplevelser kan skapas. Meningsfulla
turismupplevelser diskuteras under kursen som ett sätt att påverka människors beteende. Detta
område behandlas därefter genom att belysa hållbarhetsbegreppet och kopplingen
mellan förändringar i beteende och upplevelser av meningsfullhet. Kursens
innehåll knyts ihop genom att konsekvenserna av nuvarande och framtida teknik
inom upplevelseproduktion behandlas.
- Startar och slutar:
- vecka 35, 2022 - vecka 44, 2022
- Studietakt:
- 50%
- Studieort:
- Borlänge
- Undervisningstid:
- Dag
- Studieform:
- Normal
- Språk:
- Engelska
- Behörighetskrav:
-
- 30 hp inom programmet International Tourism Management
- Anmälningskod:
- HDA-H3C5Q
- Huvudområde:
Litteraturlista
Litteraturlistor publiceras senast 1 månad innan kursstart.
Till litteraturlistanKan vi hjälpa dig?
Vi finns här för dig
support@du.se
023-77 88 88