I den pedagogiska praktiken omsätts och fördjupas de tidigare utvecklade ämnes- och ämnesdidaktiska kunskaperna och det utbildningsvetenskapliga kärninnehåll som studerats under de föregående kurserna. Den verksamhetsförlagda kursen varvas således med teoretiska studier och seminarier för att den studerande ska kunna utveckla ett reflekterande och kritiskt förhållningssätt till såväl ämnesundervisningen som till sin egen utveckling mot ett professionellt lärarskap. Därigenom formas innehållet av de frågeställningar den studerande möter under sin egen ämnesundervisning.
Under kursen tar den studerande ett självständigt helhetsansvar för planering, genomförande, utvärdering och utveckling av undervisning i båda de undervisningsämnen som ingår i utbildningen. Den studerande kopplar den egna undervisningen till egna och andras erfarenheter och relevanta forskningsresultat för att därigenom bidra till utvecklingen av yrkesverksamheten.
I kursen studeras även lärarskapet och den egna undervisningen i relation till specialpedagogiska frågor. Den studerande reflekterar över elevers syn på och upplevelser av sitt lärande samt över hur undervisningen kan utformas för att möta elever i behov av särskilt stöd.
Obligatoriska onlineträffar förekommer enligt schema.
Litteraturlistor publiceras senast 1 månad innan kursstart.
Till litteraturlistanKontakta oss om du har frågor om utbildningen eller frågor som rör ansökan.
support@du.se
023-77 80 00
I lärplattformen Canvas hittar du mer information om kursen.
Besök kursrummetI den pedagogiska praktiken omsätts och fördjupas de tidigare utvecklade ämnes- och ämnesdidaktiska kunskaperna och det utbildningsvetenskapliga kärninnehåll som studerats under de föregående kurserna. Den verksamhetsförlagda kursen varvas således med teoretiska studier och seminarier för att den studerande ska kunna utveckla ett reflekterande och kritiskt förhållningssätt till såväl ämnesundervisningen som till sin egen utveckling mot ett professionellt lärarskap. Därigenom formas innehållet av de frågeställningar den studerande möter under sin egen ämnesundervisning.
Under kursen tar den studerande ett självständigt helhetsansvar för planering, genomförande, utvärdering och utveckling av undervisning i båda de undervisningsämnen som ingår i utbildningen. Den studerande kopplar den egna undervisningen till egna och andras erfarenheter och relevanta forskningsresultat för att därigenom bidra till utvecklingen av yrkesverksamheten.
I kursen studeras även lärarskapet och den egna undervisningen i relation till specialpedagogiska frågor. Den studerande reflekterar över elevers syn på och upplevelser av sitt lärande samt över hur undervisningen kan utformas för att möta elever i behov av särskilt stöd.
Obligatoriska onlineträffar förekommer enligt schema.
Litteraturlistor publiceras senast 1 månad innan kursstart.
Till litteraturlistanKontakta oss om du har frågor om utbildningen eller frågor som rör ansökan.
support@du.se
023-77 80 00
I den pedagogiska praktiken omsätts och fördjupas de tidigare utvecklade ämnes- och ämnesdidaktiska kunskaperna och det utbildningsvetenskapliga kärninnehåll som studerats under de föregående kurserna. Den verksamhetsförlagda kursen varvas således med teoretiska studier och seminarier för att den studerande ska kunna utveckla ett reflekterande och kritiskt förhållningssätt till såväl ämnesundervisningen som till sin egen utveckling mot ett professionellt lärarskap. Därigenom formas innehållet av de frågeställningar den studerande möter under sin egen ämnesundervisning.
Under kursen tar den studerande ett självständigt helhetsansvar för planering, genomförande, utvärdering och utveckling av undervisning i båda de undervisningsämnen som ingår i utbildningen. Den studerande kopplar den egna undervisningen till egna och andras erfarenheter och relevanta forskningsresultat för att därigenom bidra till utvecklingen av yrkesverksamheten.
I kursen studeras även lärarskapet och den egna undervisningen i relation till specialpedagogiska frågor. Den studerande reflekterar över elevers syn på och upplevelser av sitt lärande samt över hur undervisningen kan utformas för att möta elever i behov av särskilt stöd.
Obligatoriska onlineträffar förekommer enligt schema.
Litteraturlistor publiceras senast 1 månad innan kursstart.
Till litteraturlistanKontakta oss om du har frågor om utbildningen eller frågor som rör ansökan.
support@du.se
023-77 80 00
På du.se använder vi kakor (cookies) för att ge dig en bra upplevelse på vår webbplats. Med hjälp av webbanalys kan vi anpassa webbplatsen ytterligare. Genom att surfa vidare godkänner du att vi använder kakor.