Evenemangsturism - planering, marknadsföring, utvärdering
Start vecka 45, 2022
Kursen behandlar planering, marknadsföring och utvärdering av evenemang och är knuten till pågående forskning inom området evenemangsturism. Kursen innehåller ett teoretiskt inslag där studenten ska läsa, analysera och sammanfatta forskningsarbeten inom detta kunskapsområde, samt en praktisk del där studenten ska arbeta med konkreta problem i samarbete med aktörer inom sport- och kulturevenemang.
- Startar och slutar:
- vecka 45, 2022 - vecka 2, 2023
- Studietakt:
- 50%
- Studieort:
- Borlänge
- Undervisningstid:
- Dag
- Studieform:
- Normal
- Språk:
- Engelska
- Övrigt:
-
P: Ges endast som del av ett program.
Ej sökbar som fristående kurs.
- Behörighetskrav:
-
- Kandidatexamen inom turismvetenskap, företagsekonomi, kulturgeografi, nationalekonomi
- Anmälningskod:
- HDA-H3BR2
- Huvudområde:
Litteraturlistor publiceras senast 1 månad innan kursstart.
Till litteraturlistanVi finns här för dig
support@du.se
023-77 88 88
Start vecka 45, 2022
Kursen behandlar planering, marknadsföring och utvärdering av evenemang och är knuten till pågående forskning inom området evenemangsturism. Kursen innehåller ett teoretiskt inslag där studenten ska läsa, analysera och sammanfatta forskningsarbeten inom detta kunskapsområde, samt en praktisk del där studenten ska arbeta med konkreta problem i samarbete med aktörer inom sport- och kulturevenemang.
- Startar och slutar:
- vecka 45, 2022 - vecka 2, 2023
- Studietakt:
- 50%
- Studieort:
- Borlänge
- Undervisningstid:
- Dag
- Studieform:
- Normal
- Språk:
- Engelska
- Behörighetskrav:
-
- Kandidatexamen inom turismvetenskap, företagsekonomi, kulturgeografi, nationalekonomi
- Anmälningskod:
- HDA-H3BR3
- Huvudområde:
Litteraturlistor publiceras senast 1 månad innan kursstart.
Till litteraturlistanVi finns här för dig
support@du.se
023-77 88 88