Kurs FÖ3041

Marknadsekonomins utveckling i teori och praktik

7,5 högskolepoäng
Avancerad nivå

Huvudområde: Företagsekonomi

Kursen har inga tillfällen inplanerade just nu

Kursens mål

Kunskap och förståelse

Efter avslutad kurs ska studenten kunna:

  • diskutera idéerna om och utvecklingen av marknadsekonomin (1)
  • förklara framväxten av och innehållet i teoretiska skolbildningar och perspektiv centrala för utvecklingen av ämnet företagsekonomi i allmänhet och marknadsföring i synnerhet (2)

Färdighet och förmåga

Efter avslutad kurs ska studenten kunna: ·

  • analysera ett valt teoretiskt område inom ramen för kursen samt skriftligt och muntligt presentera detsamma (3)

Värderingsförmåga och förhållningssätt

Efter avslutad kurs ska studenten kunna:

  • diskutera och reflektera över marknadsekonomins och marknadsföringens samhälleliga och etiska aspekter (4)