Askland, L., & Sataoen, S. O. (2014). Utvecklingspsykologiska perspektiv på barns uppväxt (2 uppl.). Stockholm: Liber. ISBN: 9789147111558
Bok / Antologi
Blomström, V., & Persson, C. (2021). Muntlig interaktion i akademiska sammanhang (Andra upplagan). Lund: Studentlitteratur. ISBN: 9789144152080
Läsanvisning:Valda delar, ca. 15 s. Finns tillgänglig i kursrummet
Bok / Antologi
Dimenäs, J. Teori som redskap. I J. Dimenäs (Red.), Lära till lärare: Att utveckla läraryrket - vetenskapligt förhållningssätt och vetenskaplig metodik ( ss. 103-106). Stockholm: Liber. ISBN: 9789147084210
Läsanvisning:Valda delar, ca. 5 s. Finns tillgänglig i kursrummet
Kapitel i bok (antologi)
Edfelt, D. (2017). Hjärna i förskolan : vägen till barns lärande och utveckling (Första upplagan). Stockholm: Gothia Fortbildning. ISBN: 9789177410201
Jensen, M. Lärandets grunder - en introduktion. I M. Jensen (Red.), Lärandets grunder - teorier och perspektiv (3 uppl., ss. 17-29). Lund: Studentlitteratur.
Läsanvisning:Finns tillgänglig i kursrummet
Kapitel i bok (antologi)
Li, L., McWayne, C. M., & Mistry, J. (2021). Parent and teacher perspectives about preschool children’s natural learning opportunities in two immigrant Head Start communities. Journal of Early Childhood Teacher Education, 44(1), 42-65. DOI: 10.1080/10901027.2021.1990166
Läsanvisning:Läs sid. 48-59. Finns tillgänglig i kursrummet
Tidskriftsartikel
Sandell Ring, A. (2021). Mångfaldens förskola : flerspråkighet, omsorg och undervisning (1 uppl.). Lund: Studentlitteratur. ISBN: 9789144133263
Läsanvisning:Valda delar, ca. 12 s. Finns tillgänglig i kursrummet
På du.se använder vi kakor (cookies) för att ge dig en bra upplevelse på vår webbplats. Med hjälp av webbanalys kan vi anpassa webbplatsen ytterligare. Genom att surfa vidare godkänner du att vi använder kakor.