Blossing, U., & Wennergren, A. (2019). Kollegialt lärande : resan mot framtidens skola (1 uppl.). Lund: Studentlitteratur. ISBN: 9789144111254
Bok / Antologi
Carlgren, I. (2005). Om nödvändigheten av ett kunskapsobjekt för ett kunskapsprocucerande utvecklingsarbete. Vetenskapsrådet. Forskning av denna världen II - om teorins roll i praxisnära forskning, 123-137.
Övrigt:Finns som pdf i Learn
Tidskriftsartikel
Carlgren, I. (Red.). (2017). Undervisningsutvecklande forskning : exemplet learning study (Första upplagan). Malmö: Gleerups. ISBN: 9789140695888
Läsanvisning:Inledning, kapitel 1,3,4 och 12 samt minst tre valfria kapitel.
Bok / Antologi
Eriksson, I. (2018). Lärares medverkan i praktiknära forskning: Förutsättningar och hinder. Utbildning och lärande, 12(1), 27-40.
Övrigt:Finns som pdf i kursrummet
Tidskriftsartikel
Frisk, A. (2016). Från orsak till mening – att kunna relatera ritualer till centrala tankegångar inom olika religioner. Forskning om undervisning och lärande, 1(4), 50-72.
Läsanvisning:Finns som pdf i Learn
Tidskriftsartikel
Frohagen, J. (2016). Att kunna såga rakt. Om manuell bildning i skolämnet slöjd.. Techne series: Research in sloyd education and crafts science. A, 23(2), 16-33.
Övrigt:Finns som pdf i Learn
Tidskriftsartikel
Håkansson, J., & Sundberg, D. (2016). Utmärkt skolutveckling : forskning om skolförbättring och måluppfyllelse (Första utgåvan, första tryckningen). Stockholm: Natur & Kultur. ISBN: 9789127141940
Bok / Antologi
Högberg, S. (2015). Om lärarskapets moraliska dimension : ett perspektiv och en studie av lärarstuderandes nätbaserade seminariesamtal (1 uppl.). Örebro: Örebro university. ISBN: 978-91-7529-105-5
Läsanvisning:Kapitel 2, Finns som pdf i Learn
Bok / Antologi
Larsson, P., & Löwstedt, J. (2014). Strategier och förändringsmyter : ett organiseringsperspektiv på skolutveckling och lärares arbete (2 uppl.). Lund: Studentlitteratur. ISBN: 9789144097268
Läsanvisning:Valda delar - se kurshandbok
Bok / Antologi
Olander, M. H., & Selin, P. (2016). Learning as a Merged Phenomenon of the Learner and the Content to Be Learned. Creative Education, 07(10), 1382-1391. DOI: 10.4236/ce.2016.710143
Tidskriftsartikel
Runesson, U., & Gustafsson, G. (2012). Sharing and developing knowledge products from Learning Study. International Journal for Lesson and Learning Studies, 1(3), 245-260. DOI: 10.1108/20468251211256447
Tidskriftsartikel
Scherp, H. (2013). Lärandebaserad skolutveckling : lärglädjens förutsättningar, förverkligande och resultat (1 uppl.). Lund: Studentlitteratur. ISBN: 9789144084046
Bok / Antologi
Selander, S., & Kress, G. R. (2010). Design för lärande : ett multimodalt perspektiv (1 uppl.). Stockholm: Norstedt. ISBN: 9789113022956
Ytterligare artiklar eller utdrag ur bok/antologi kan tillkomma.
Text
Referenslitteratur
Berg, G., & Scherp, H. (Red.). (2003). Skolutvecklingens många ansikten (Första upplagan). Stockholm: Myndigheten för skolutveckling. ISBN: 9185128155
Övrigt:Finns som pdf i Learn
Bok / Antologi
Högberg, S. (2020). Lärares gemensamma ledarskap. I Lärare som ledare. I och utanför klassrummet. (2 uppl., ss. 263-286). Lund: Studentlitteratur. ISBN: 978-91-44-13342-3
Kapitel i bok (antologi)
Lundahl, C. (2014). Bedömning för lärande (2 uppl.). Lund: Studentlitteratur. ISBN: 9789144101491
Bok / Antologi
På du.se använder vi kakor (cookies) för att ge dig en bra upplevelse på vår webbplats. Med hjälp av webbanalys kan vi anpassa webbplatsen ytterligare. Genom att surfa vidare godkänner du att vi använder kakor.