Håkanson, R. (2016). Dokumentation i idrott och hälsa – en omöjlig ekvation?. I H. Larsson (Red.), Vad händer i praktiken? Lärare utforskar idrott och hälsa ( ss. 71-81). Stockholm: Gymnastik- och idrottshögskolan.
Övrigt:Finns som pdf
Kapitel i bok (antologi)
Jönsson, A. (2011). Lärande bedömning (2 uppl.). Malmö: Gleerup.
Bok / Antologi
Lindberg, V., Lindström, L., & Pettersson, A. (Red.). (2011). Pedagogisk bedömning : att dokumentera, bedöma och utveckla kunskap (2 uppl.). Stockholm: Stockholms universitets förlag.
Bok / Antologi
Redelius, K. (2012). Betygssättning i idrott och hälsa – en didaktisk utmaning med pedagogiska konsekvenser. I H. Larsson, & J. Meckbach (Red.), Idrottsdidaktiska utmaningar (2 uppl., ss. 217-232). Stockholm: Liber.
Kapitel i bok (antologi)
Seger, I. (2016). Betygsättning – ett (o)möjligt uppdrag?. I H. Larsson (Red.), Vad händer i praktiken? Lärare utforskar idrott och hälsa ( ss. 129-140). Stockholm: Gymnastik- och idrottshögskolan.
Svennberg, L., Meckbach, J., & Redelius, K. (2016). Swedish PE teachers struggle with assessment in a criterion-referenced grading system. Sport, Education and Society, 23(4), 381-393. DOI: 10.1080/13573322.2016.1200025
Övrigt:Finns som pdf
Tidskriftsartikel
På du.se använder vi kakor (cookies) för att ge dig en bra upplevelse på vår webbplats. Med hjälp av webbanalys kan vi anpassa webbplatsen ytterligare. Genom att surfa vidare godkänner du att vi använder kakor.