Fredriksson, M. (2019). Med blickn på möten. Martin Bubers pedagogiska idé i dialog med förskolans praktik. (Doktorsavhandling, Högskolan Dalarna, Uppsala, Doktorsavhandlingar i Pedagogiskt arbete 1). Hämtad från http://du.diva-portal.org/smash/get/diva2:1359589/FULLTEXT01.pdf.
Läsanvisning:s. 12-33 & 148-154
Avhandling
Fredriksson, M. (2021). Möt barnen i det lilla. Praktisk pedagogik, 46(2), 33-35.
Övrigt:Finns som PDF i Learn
Tidskriftsartikel
Fredriksson, M. (2021). Nyfiken pedagog gynnar lärandet. Förskoletidningen, 3(2), 9-11.
Övrigt:Finns som PDF i Learn
Tidskriftsartikel
Furu, A., & Heikkilä, M. (2022). Resiliens i förskolan : att stärka barns välmående, delaktighet och handlingskraft (Första utgåvan). Stockholm: Natur & Kultur. ISBN: 9789127829046
Bok / Antologi
Irisdotter, S. (Red.). (2018). Läraren och yrkesetiken : principer, värden och förhållningssätt i förskolans och skolans vardag (1 uppl.). Lund: Studentlitteratur. ISBN: 9789144120881
Bok / Antologi
Josefson, M. (2018). Det ansvarsfulla mötet: En närhetsetisk analys av omsorgens innebörder i förskolan. (Doktorsavhandling, Stockholms universitet, Stockholm, Barn- och ungdomsvetenskapliga institutionen 1). Hämtad från http://su.diva-portal.org/smash/get/diva2:1164117/FULLTEXT01.pdf.
Läsanvisning:s. 1-47
Avhandling
Karlsson, O. (Red.). (2017). Svenska skrivregler (Fjärde upplagan). Stockholm: Liber. ISBN: 9789147111497
På du.se använder vi kakor (cookies) för att ge dig en bra upplevelse på vår webbplats. Med hjälp av webbanalys kan vi anpassa webbplatsen ytterligare. Genom att surfa vidare godkänner du att vi använder kakor.