Ahlefeld Nisser, D. V. (2021). Professionella pedagogiska samtal för en inkluderande skolkultur (1 uppl.). Lund: Studentlitteratur. ISBN: 9789144142593
Läsanvisning:Valda delar (Kap. 2, 4)
Bok / Antologi
Bjørndal, C. R. P. (2018). Det värderande ögat: observation, utvärdering och utveckling i undervisning och handledning (2 uppl.). Stockholm: Liber. ISBN: 9789147127832
Läsanvisning:Valda delar (Kap. 2, 4, 5).
Bok / Antologi
Edfelt, D., Jahn, C., Reuterswärd, M., et al. (2019). Tydliggörande pedagogik i förskolan (1 uppl.). Stockholm: Natur & kultur. ISBN: 9789127824485
Bok / Antologi
Edfelt, D. (2019). Utmaningar i förskolan: att förebygga problemskapande beteenden (2 uppl.). Stockholm: Gothia Fortbildning. ISBN: 9789177411475
Bok / Antologi
Nilholm, C. (2020). Perspektiv på specialpedagogik (3 uppl.). Lund: Studentlitteratur. ISBN: 9789144138626
Läsanvisning:Valda delar: Kap. 4, finns som pdf i kursrummet
Bok / Antologi
Lindqvist, G., & Rodell, A. (2015). Stöd och anpassningar: att organisera särskilda insatser (1 uppl.). Stockholm: Gothia Fortbildning. ISBN: 9789188099136
Bok / Antologi
Olsson, S. (2019). Sekretess och anmälningsplikt i förskola och skola (7 uppl.). Lund: Studentlitteratur. ISBN: 9789144092041
Läsanvisning:Valda delar läses översiktligt och med fokus på förskola och förskoleklass (Kap. 4, 5, 8, 11, 13).
Bok / Antologi
Palla, L. (2021). Specialpedagogik i förskola : grundläggande huvudsaker och reflekterande djupdykningar (1 uppl.). Lund: Studentlitteratur. ISBN: 9789144151267
Bok / Antologi
Skolinspektionen. (2017). Förskolans arbete med barn i behov av särskilt stöd (Kvalitetsgranskning Skolinspektionen Diarienummer 2016:209).
Övrigt:Finns som pdf i kursrummet
Myndighetspublikation
Tillkommer: Aktuella styrdokument från förskola och förskoleklass samt andra texter från Skolverket motsvarande ca. 16 sidor. Finns som pdf i kursrummet.
Text
Tillkommer: Engelska vetenskapliga artiklar motsvarande ca. 35 sidor. Finns som pdf i kursrummet.
Text
Tillkommer: Skönlitterär bok/biografi efter överenskommelse.
Text
Referenslitteratur
Blomström, V., & Wennerberg, J. (2015). Akademiskt läsande och skrivande (1 uppl.). Lund: Studentlitteratur. ISBN: 9789144092546
Bok / Antologi
Jakobsson, I., & Nilsson, I. (2019). Specialpedagogik och funktionsvariationer : att möta barn och unga med funktionsnedsättningar i en utvecklande lärmiljö (Andra utgåvan, omarbetad utgåva). Stockholm: Natur & Kultur. ISBN: 9789127827486
Bok / Antologi
Killén, K. (2014). Förebyggande arbete i förskolan: samspel och anknytning (1 uppl.). Lund: Studentlitteratur. ISBN: 9789144090733
Bok / Antologi
Palla, L. (2011). Med blicken på barnet - om olikheter inom förskolan som diskursiv praktik. (Doktorsavhandling, Malmö Högskola, Malmö, Malmö Studies in Educational Sciences No. 63).
Övrigt:Finns som pdf i kursrummet
Avhandling
Sandberg, A. (Red.). (2014). Med sikte på förskolan : barn i behov av stöd (2 uppl.). Lund: Studentlitteratur. ISBN: 9789144092577
Bok / Antologi
På du.se använder vi kakor (cookies) för att ge dig en bra upplevelse på vår webbplats. Med hjälp av webbanalys kan vi anpassa webbplatsen ytterligare. Genom att surfa vidare godkänner du att vi använder kakor.