Olive, R., & Enright, E. (2021). Sustainability in the Australian Health and Physical Education Curriculum: an ecofeminist analysis. Sport, Education and Society, 26(4), 389-402. DOI: 10.1080/13573322.2021.1888709
Övrigt:Finns som PDF
Tidskriftsartikel
Skolverket. (2011). Kursplan idrott och hälsa grundskolan.
Myndighetspublikation
Skolverket. (2011). Läroplan för grundskolan samt för förskoleklassen och fritidshemmet.
Myndighetspublikation
Skolverket. (2011). Ämnesplan för idrott och hälsa 1 gymnasiet.
Myndighetspublikation
Smith, S. J. (2021). Swimming in flow motion: an ecopedagogy for health and physical education. Sport, Education and Society, 26(4), 417-428. DOI: 10.1080/13573322.2020.1847065
Övrigt:Finns som PDF
Tidskriftsartikel
Svensson, D., Backman, E., Hedenborg, S., et al. (2020). Idrottens växande ekologiska fotavtryck – sportifiering, inomhustrend och miljöpåverkan. I Å. Bäckström, K. Book, B. Carlsson, & P. Fahlström (Red.), Sport management, del 3 – Idrottens marknader och konsumtionskultur ( ss. 172-191). Stockholm: SISU Idrottsböcker.
Övrigt:Finns som PDF
Kapitel i bok (antologi)
Welch, R., Taylor, N., & Gard, M. (2021). Environmental attunement in the health and physical education canon: emplaced connection to embodiment, community and ‘nature’. Sport, Education and Society, 26(4), 349-362. DOI: 10.1080/13573322.2021.1890572
Övrigt:Finns som PDF
Tidskriftsartikel
På du.se använder vi kakor (cookies) för att ge dig en bra upplevelse på vår webbplats. Med hjälp av webbanalys kan vi anpassa webbplatsen ytterligare. Genom att surfa vidare godkänner du att vi använder kakor.