Alexandersson, M. Fördjupad reflektion bland lärare: för ökat lärande. I T. Madsén (Red.), Lärares lärande: från fortbildning till en lärande arbetsorganisation. ( ss. 1-1). Lund: Studentlitteratur.
Övrigt:Tillgänglig på Learn
Kapitel i bok (antologi)
Alexandersson, M. (2007). Tankens krökning tillbaka mot sig själv. Pedagogiska magasinet, 1(07), 28-33.
Övrigt:Tillgänglig på Learn
Tidskriftsartikel
Berg, G., Sundh, F., & Wede, C. (Red.). (2020). Lärare som ledare: i och utanför klassrummet (2 uppl.). Lund: Studentlitteratur. ISBN: 9789144133423
Bok / Antologi
Insulander, E., & Selander, S. (Red.). (2018). Att bli lärare. Stockholm: Liber. ISBN: 9789147122851
Bok / Antologi
Jensen, M. (2012). Kommunikation i klassrummet (1 uppl.). Lund: Studentlitteratur. ISBN: 9789144077284
Bok / Antologi
Rosenshine, B. (2012). Principles of Instruction: Research-Based Strategies That All Teachers Should Know. American Educator, 12-39.
Skolverket. (2013). Utvecklingssamtalet och den skriftliga individuella utvecklingsplanen – för grundskolan, grundsärskolan, specialskolan och sameskolan (Skolverkets allmänna råd). Hämtad från https://www.skolverket.se/publikationer?id=3133.
Myndighetspublikation
Aktuell läroplan och kurs- eller ämnesplaner för vald inriktning. Hämtas från www.skolverket.se.
Text
Tillkommer ämnesdidaktisk litteratur som väljs i samråd med seminarieledare.
Text
Referenslitteratur
Blomström, V., & Wennerberg, J. (2021). Akademiskt läsande och skrivande (2 uppl.). Lund: Studentlitteratur.
Bok / Antologi
På du.se använder vi kakor (cookies) för att ge dig en bra upplevelse på vår webbplats. Med hjälp av webbanalys kan vi anpassa webbplatsen ytterligare. Genom att surfa vidare godkänner du att vi använder kakor.