Biesta, G. (2011). God utbildning i mätningens tidevarv (1 uppl.). Stockholm: Liber. ISBN: 9789147099436
Läsanvisning:s. 11-77
Övrigt:Finns som PDF på Learn
Bok / Antologi
Bornemark, J. (2018). Det omätbaras renässans : en uppgörelse med pedanternas världsherravälde (1 uppl.). Stockholm: Volante. ISBN: 9789188659170
Läsanvisning:s. 9-102, s. 261-279, s.299-304
Bok / Antologi
Eidevald, C. (2017). Systematiska analyser för utvärdering och utveckling i förskolan : hallå, hur gör man? (2 uppl.). Stockholm: Liber. ISBN: 9789147122530
Läsanvisning:s.54-291
Bok / Antologi
Hedenus, F., Persson, U. M., & Sprei, F. (2018). Hållbar utveckling : nyanser och tolkningar (1 uppl.). Lund: Studentlitteratur. ISBN: 9789144121871
Läsanvisning:s. 27-48. Finns på Learn
Bok / Antologi
Henrekson, M. (Red.). (2017). Kunskapssynen och pedagogiken : varför skolan slutade leverera och hur det kan åtgärdas (1 uppl.). Stockholm: Dialogos. ISBN: 9789175043319
Läsanvisning:Kapitel 7
Övrigt:Finns som PDF på learn
Bok / Antologi
Johansson, E. (2016). Det motsägelsefulla bedömningsuppdraget [Elektronisk resurs] : en etnografisk studie om bedömning i förskolekontext. (Doktorsavhandling, Göteborgs universitet, Göteborg, Gothenburg Studies in Educational Sciences 391). Hämtad från https://gupea.ub.gu.se/bitstream/2077/46830/6/gupea_2077_46830_6.pdf.
Läsanvisning:s. 267-284
Övrigt:Finns som PDF på Learn
Avhandling
Löfdahl, A., & Folke-Fichtelius, M. (2015). Preschool’s new suit: care in terms of learning and knowledge. Early Years, 35(3), 260-272. DOI: 10.1080/09575146.2014.995600
Tidskriftsartikel
Olsson, M., Lindgren Eneflo, E., & Lindqvist, G. (2020). Undervisning i förskolan – en företeelse i rörelse. Pedagogisk forskning i Sverige, 25(4), 30-56. DOI: 10.15626/pfs25.04.02
Tidskriftsartikel
Skawonius, C. (2005). Välja eller hamna: det praktiska sinnet, familjers val och elevers spridning på grundskolor. (Doktorsavhandling, Stockholms universitet: Pedagogiska institutionen, Stockholm). Hämtad från https://www.diva-portal.org/smash/get/diva2:197303/FULLTEXT01.pdf.
Wheelan, S. A. (2017). 2. Från grupper till team- stadier i grupputvecklingen. I S. A. Wheelan (Red.), Att skapa effektiva team (1 uppl., ss. 22-36). Lund: Studentlitteratur. ISBN: 978-91-44-08818-1
Läsanvisning:Finns på Learn
Kapitel i bok (antologi)
Åsén, G. (Red.). (2015). Utvärdering & pedagogisk bedömning i förskolan (1 uppl.). Stockholm: Liber. ISBN: 9789147111954
Eidevald, C., & Engdahl, I. (2018). Utbildning och undervisning i förskolan : omsorgsfullt och lekfullt stöd för lärande och utveckling (1 uppl.). Stockholm: Liber. ISBN: 9789147127757
På du.se använder vi kakor (cookies) för att ge dig en bra upplevelse på vår webbplats. Med hjälp av webbanalys kan vi anpassa webbplatsen ytterligare. Genom att surfa vidare godkänner du att vi använder kakor.