Billstein, R., Libeskind, S., & Lott, J. W. (2016). problem solving approach to mathematics for elementary school teachers (12 uppl.). Boston: Pearson. ISBN: 0321987292
Bok / Antologi
Bråting, K., Sollervall, H., & Stadler, E. (2013). Geometri för lärare (1 uppl.). Lund: Studentlitteratur. ISBN: 9789144083902
Bok / Antologi
Helenius, O., & Johansson, M. (Red.). (2018). Att bli lärare i matematik (Första upplagan). Stockholm: Liber. ISBN: 9789147122585
Bok / Antologi
McIntosh, A. (2008). Förstå och använda tal : en handbok (1 uppl.). Göteborg: Nationellt centrum för matematikundervisning (NCM), Göteborgs universitet. ISBN: 9789185143139
Skott, J., Jess, K., Hansen, H. C., et al. (2010). Matematik för lärare, Delta Didaktik (1 uppl.). Malmö: Gleerups. ISBN: 9789140671462
Bok / Antologi
Solem, I. H., Alseth, B., Eriksen, E., et al. (2019). Tal och tanke : matematikundervisning från årskurs 4 till 6 (1 uppl.). Lund: Studentlitteratur AB. ISBN: 9789144124070
Bok / Antologi
Stein, M. K., Engle, R. A., Smith, M. S., et al. (2008). Orchestrating Productive Mathematical Discussions: Five Practices for Helping Teachers Move Beyond Show and Tell. Mathematical Thinking and Learning, 10(4), 313-340. DOI: 10.1080/10986060802229675
Tidskriftsartikel
Artiklar och kurskompendium tillkommer.
Text
På du.se använder vi kakor (cookies) för att ge dig en bra upplevelse på vår webbplats. Med hjälp av webbanalys kan vi anpassa webbplatsen ytterligare. Genom att surfa vidare godkänner du att vi använder kakor.