Hallin, A., & Karrbom Gustavsson, T. (2012). Projektledning (1 uppl.). Malmö: Liber. ISBN: 9789147097258
Bok / Antologi
Nielsen, D. (2003). Idéer : kreativa verktyg och metoder för idé- och konceptutveckling (1 uppl.). Värnamo: Arena i samarbete med AGI. ISBN: 9178431840
Läsanvisning:20 sidor i urval
Bok / Antologi
Kotler, P., & Keller, K. L. (2008). Identifying Market Segments and Targets. I A framework for marketing management (1 uppl., ss. 132-172). Upper Saddle River, NJ: Prentice Hall.
Läsanvisning:Kapitel 7 - tillhandahålls av lärare
Kapitel i bok (antologi)
Pink, D. (2013). Pitcha. I Det är mänskligt att sälja: den överraskande sanningen om att påverka andra (1 uppl., ss. 147-162). Stockholm: Bookhouse.
Läsanvisning:Tillhandahålls av lärare
Kapitel i bok (antologi)
(2003). "How to Pitch a Brilliant Idea". Harvard Business Review, 117, 1-7.
Läsanvisning:Tillhandahålls av lärare
Tidskriftsartikel
D'Adamo, A. (Red.). (2020). Producing for the screen : edited by Amedeo D'Adamo (1 uppl.). London: Routledge. ISBN: 9780367024604
Bok / Antologi
Kompendium om konceptdesign och pitch av medieproduktion.
Text
Referenslitteratur
Bernard, S. C. (2007). Documentary storytelling : making stronger and more dramatic nonfiction films (2 uppl.). Amsterdam: Focal Press. ISBN: 9780240808758
Bok / Antologi
Chalaby, J. K. (2016). format age : television's entertainment revolution (1 uppl.). Cambridge: Polity Press. ISBN: 9781509502592
Bok / Antologi
Cook, B. (2016). art of short form content : from concept to color correction (1 uppl.). New York, NY: Focal Press. ISBN: 978-1-138-91051-5
Bok / Antologi
Creeber, G., Miller, T., & Tulloch, J. (Red.). (2015). television genre book (3 uppl.). London: Palgrave. ISBN: 9781844575268
Bok / Antologi
DeVolld, T. (2011). Reality TV : an insider's guide to TV's hottest market (1 uppl.). Studio City, CA: Michael Wiese Productions. ISBN: 9781932907995
Bok / Antologi
Hill, A. (2014). Reality TV (1 uppl.). Abingdon, Oxon: Routledge. ISBN: 9780415691765
Bok / Antologi
Jacobson, M. (2018). Mastering multicamera techniques - from preproduction to editing and delive (2 uppl.). Taylor & Francis Ltd. ISBN: 9781138410596
Bok / Antologi
Lindberg, T., Meinel, C., & Wagner, R. (2010). Design Thinking: A Fruitful Concept for IT Development?. I Design Thinking (1 uppl., ss. 3-18).
Läsanvisning:Tillhandahålls av lärare
Kapitel i bok (antologi)
Merzbacher, C. (2018). SHORT! guide to producing : the practical essentials of producing short films (1 uppl.). New York: Routledge. ISBN: 9780815394204
Bok / Antologi
Owens, J. (2016). Television production (16 uppl.). New York: Focal Press. ISBN: 9781138935341
Bok / Antologi
Owens, J. (2007). Television sports production (4 uppl.). Burlington, Mass: Focal Press, an imprint of Elsevier. ISBN: 0-240-80916-5
Bok / Antologi
Rabiger, M. (2014). Directing the documentary (Sixth edition.). Burlington, MA: Focal Press. ISBN: 978-0-415-71930-8
Bok / Antologi
Rea, P. W., & Irving, D. K. (2015). Producing and directing the short film and video (Fifth edition). Burlington, MA: Focal Press. ISBN: 9780415732550
Bok / Antologi
Wainikka, C. (2007). Upphovsrätten i mediebranschen: en fråga om avtal. Svensk juristtidning, 92(7), 599-622.
Tidskriftsartikel
På du.se använder vi kakor (cookies) för att ge dig en bra upplevelse på vår webbplats. Med hjälp av webbanalys kan vi anpassa webbplatsen ytterligare. Genom att surfa vidare godkänner du att vi använder kakor.