Eunjin, K., Ratneshwar, S., & Thorson, E. (2017). Why Narrative Ads Work: An Integrated Process Explanation. Journal of Advertising, 46(2), 283-296. DOI: 10.1080/00913367.2016.1268984
Tidskriftsartikel
Fox, B. (2018). Documentary media : history, theory, practice (2 uppl.). New York, NY: Routledge. ISBN: 9781138677555
Läsanvisning:Kap 3. s. 49-73
Bok / Antologi
Friedmann, A. (2014). Writing for visual media (4 uppl.). New York: Focal Press. ISBN: 9780415717946
Shelton, S. (1993). Script Design for Information Film and Video. Technical Communication, 40(4), 655-663.
Tidskriftsartikel
Das, Trisha. How to Write a Documentary Script. Publice Sercice Broadcasting Trust, Unesco, 2007..
Text
Källström, S. & Nyhlén, W. 2019, Bra film, men kan ni göra den kortare? : En analys av Feeding Americas kampanjfilmer Hidden Hunger, Högskolan Dalarna, Bildproduktion..
Text
Lennerbert, S. 2019, Jakten på Ägget : En undersökning om hur tematik estetiseras i Guldäggetvinnande reklamfilmer, Högskolan Dalarna, Ljud- och musikproduktion..
Text
På du.se använder vi kakor (cookies) för att ge dig en bra upplevelse på vår webbplats. Med hjälp av webbanalys kan vi anpassa webbplatsen ytterligare. Genom att surfa vidare godkänner du att vi använder kakor.