Fraurud, K., & Bivojet, E. (2013). Rinkebysvenska och andra konstruktioner av språklig variation i dagens flerspråkiga Sverige.. I K. Hyltenstam, & I. Lindberg (Red.), Svenska som andraspråk: I forskning, undervisning och samhälle. (2 uppl., ss. 369-396). Lund: Studentlitteratur. ISBN: 9789144070650
Kapitel i bok (antologi)
García, O. (2009). Bilingual education in the 21st century : a global perspective (1 uppl.). Malden, MA: Blackwell Pub.. ISBN: 9781405119948
Läsanvisning:(s 73-92, 218-286)
Övrigt:(70 s.)
Bok / Antologi
Horner, K., & Weber, J. J. (2018). Introducing multilingualism : a social approach (Second edition.). Milton Park, Abingdon, Oxon: Routledge. ISBN: 9781138244498
Josephson, O. (2018). Språkpolitik (Första upplagan). Stockholm: Morfem. ISBN: 9789188419019
Bok / Antologi
Lindberg, I. (2013). Samtal och interaktion i språkforskning. I K. Hyltenstam, & I. Lindberg (Red.), Svenska som andraspråk: I forskning, undervisning och samhälle. (2 uppl., ss. 481-518). Lund: Studentlitteratur. ISBN: 9789144070650
Kapitel i bok (antologi)
Lindberg, I. (2005). Språka samman : om samtal och samarbete i språkundervisning (2 uppl.). Stockholm: Natur och kultur. ISBN: 9127504964
Läsanvisning:Kapitel 7-8
Bok / Antologi
Milani, T. M. (2013). Språkideologiska debatter. I Svenska som andraspråk: I forskning, undervisning och samhälle. (2 uppl., ss. 343-367). Lund: Studentlitteratur. ISBN: 9789144070650
Kapitel i bok (antologi)
Normann Jørgensen, J. (2013). Kodeskift i interaktionelt perspektiv. I K. Hyltenstam, & I. Lindberg (Red.), Svenska som andraspråk: I forskning, undervisning och samhälle. (2 uppl., ss. 415-435). Lund: Studentlitteratur. ISBN: 9789144070650
Rosén, J., & Wedin, Å. (2015). Klassrumsinteraktion och flerspråkighet : ett kritiskt perspektiv (1 uppl.). Stockholm: Liber. ISBN: 9789147112081
Bok / Antologi
Stroud, C. (2013). Halvspråkighet och Rinkebysvenska som språkideologiska begrepp. I K. Hyltenstam, & I. Lindberg (Red.), Svenska som andraspråk: I forskning, undervisning och samhälle. (2 uppl., ss. 313-342). Lund: Studentlitteratur. ISBN: 9789144070650
Kapitel i bok (antologi)
Forskningsartiklar (en av följande forskningsartiklar, Cromdahl (2013) läses av samtliga).
Text
Cekaite, A., & Björk-Willén, P. (2012). Peer group interactions in multilingual educational settings: Co-constructing social order and norms for language use. International Journal of Bilingualism, 17(2), 174-188. DOI: 10.1177/1367006912441417
Tidskriftsartikel
Cekaite, A., & Evaldsson, A. (2008). Staging Linguistic Identities and Negotiating Monolingual Norms in Multiethnic School Settings. International Journal of Multilingualism, 5(3), 177-196. DOI: 10.1080/14790710802387588
Tidskriftsartikel
Cromdal, J. (2013). Bilingual and second language interactions: Views from Scandinavia. International Journal of Bilingualism, 17(2), 121-131. DOI: 10.1177/1367006912441415
Läsanvisning:Läses av samtliga
Tidskriftsartikel
Lehti-Eklund, H. (2012). Code-switching to first language in repair – A resource for students’ problem solving in a foreign language classroom. International Journal of Bilingualism, 17(2), 132-152. DOI: 10.1177/1367006912441416
Tidskriftsartikel
Osvaldsson, K., Persson-Thunqvist, D., & Cromdal, J. (2012). Comprehension checks, clarifications, and corrections in an emergency call with a nonnative speaker of Swedish. International Journal of Bilingualism, 17(2), 205-220. DOI: 10.1177/1367006912441420
Tidskriftsartikel
Slotte-Lüttge, A., Pörn, M., & Sahlström, F. (2012). Learning how to be atähti: A case study of language development in everyday situations of a 7-year-old multilingual Finnish child. International Journal of Bilingualism, 17(2), 153-173. DOI: 10.1177/1367006912441418
Tidskriftsartikel
Referenslitteratur
Hutchby, I., & Wooffitt, R. (1998). Conversation analysis : principles, practices and applications (1 uppl.). Oxford: Polity. ISBN: 0745615481
Bok / Antologi
Norrby, C. (2014). Samtalsanalys : så gör vi när vi pratar med varandra (3 uppl.). Lund: Studentlitteratur. ISBN: 9789144088884
Bok / Antologi
På du.se använder vi kakor (cookies) för att ge dig en bra upplevelse på vår webbplats. Med hjälp av webbanalys kan vi anpassa webbplatsen ytterligare. Genom att surfa vidare godkänner du att vi använder kakor.