Mål
- planera, genomföra och utvärdera undervisningsmoment vars syfte är att utveckla elevers allsidiga rörelseförmåga
- analysera olika rörelsekulturer ur ett normkritiskt perspektiv
- diskutera rörelseförmågans betydelse för hälsa ur perspektiven jämställdhet, hållbarhet, inkludering och delaktighet
- med goda rörelsekvaliteter delta i olika rörelseaktiviteter med relevans för professionsutövandet samt problematisera den egna lärprocessen med utgångspunkt i olika teorier om lärande.
Innehåll
Examinationsformer
- Praktiska redovisningar, individuellt och i grupp
- Skriftliga inlämningsuppgifter
Betyg
Som betygsskala på hel kurs används U–VG.
Betyg rapporteras enligt följande:
- Redovisningar individuellt och i grupp, skriftliga inlämningsuppgifter - 11 hp | U–VG
Behörighet
- Grundläggande behörighet samt Engelska 6, Idrott och hälsa 1, Matematik 2a alt 2b alt 2c, Naturkunskap 2, Samhällskunskap 1b alt 1a1+1a2
Övrigt
Kursen överlappar GIH2JB, samt överlappar delvis GIH2EL.
Kursen kan inte ingå i en examen tillsammans med andra kurser med motsvarande innehåll.
Om studenten har ett beslut/rekommendation om riktat pedagogiskt stöd från Högskolan Dalarna på grund av funktionsnedsättning, har examinator rätt att anpassa examinationen. Examinator avgör utifrån kursplanens mål om examinationen kan anpassas i enlighet med beslutet/rekommendationen.