Huvudområde: Personal och arbetsliv
Kursen har inga tillfällen inplanerade just nu
- Sök andra utbildningar
- Kontakta oss om du har frågor: support@du.se.
Kursens mål
Kursens
övergripande mål är att utveckla studentens ämneskunskap inom marknadsföring på
strategisk och taktisk nivå. Studenten ska utveckla grundläggande kunskaper
inom området och en förståelse för marknadsföringens roll i en verksamhet. Ett
speciellt fokus ligger på marknadsföringens betydelse för en organisations
personalfunktion avseende såväl intern som extern interaktion.
Kunskap och förståelse
Efter genomgången kurs ska studenten kunna:
- redogöra för grundläggande begrepp, teorier och modeller inom marknadsföringsområdet
- beskriva påverkande faktorer samt kopplingar mellan varumärke och arbetsgivarvarumärke
Färdighet och förmåga
Efter genomgången kurs ska studenten kunna:
- förklara och analysera olika verktyg och arbetssätt inom marknadsföring
- identifiera lämpliga strategier för marknadsföringsarbete
- kommunicera marknadsföringsfrågor internt och externt
- söka, samla in och analysera relevant material samt sakligt redogöra för problemställning, metodisk uppläggning och resultat.
Värderingsförmåga och förhållningssätt
Efter genomgången kurs ska studenten kunna:
- kritiskt reflektera över och diskutera effekter av marknadsföring.