I kursen behandlas marknadsföringsämnet utifrån ett personalvetenskapligt perspektiv. Speciell vikt läggs vid marknadsföring utifrån ett externt och ett internt organisationsperspektiv. Positiva och negativa aspekter av marknadsföringsaktiviteter för företag/organisationer samt för samhället i stort behandlas och analyseras. Analyser av hur olika företag och organisationer arbetar med marknadsföring internt och externt samt bedömning av hur organisationers personalfunktioner är relaterade till marknadsföringsaktiviteter ingår som en viktig del i kursen.
Litteraturlistor publiceras senast 1 månad innan kursstart.
Till litteraturlistanKontakta oss om har du frågor om utbildningen eller frågor som rör ansökan.
support@du.se
023-77 88 88
I lärplattformen Learn hittar du mer information om kursen.
Besök kursrummetPå du.se använder vi kakor (cookies) för att ge dig en bra upplevelse på vår webbplats. Med hjälp av webbanalys kan vi anpassa webbplatsen ytterligare. Genom att surfa vidare godkänner du att vi använder kakor.