Huvudområde: Företagsekonomi
Kursen har inga tillfällen inplanerade just nu
- Sök andra utbildningar
- Kontakta oss om du har frågor: support@du.se.
Kursens mål
Kunskap och förståelse
Efter avslutad kurs ska studenten kunna:
- identifiera och redogöra för centrala företagsekonomiska teorier i aktuell forskning med inriktning mot marknadsföringsfenomen (1)
- förklara företagsekonomiska teoriers praktiska implikationer (2)
- redogöra för aktuella forskningsfrågor inom vald del av ett företagsekonomiskt problemområde med inriktning mot marknadsföringsfenomen (3)
Färdighet och förmåga
Efter avslutad kurs ska studenten kunna:
- genomföra en litteraturgenomgång inom en vald del av marknadsföringsområdet och muntligt presentera arbetet (4)
- identifiera och formulera aktuella problemställningar inom marknadsföringsområdet samt kunna välja relevanta teorier och modeller för att analysera dessa (5)
- kritiskt granska och genomföra en opposition på ett vetenskapligt arbete (6)
Värderingsförmåga och förhållningssätt
Efter avslutad kurs ska studenten kunna:
- kritiskt diskutera och reflektera över marknadsföringsområdets samhälleliga och etiska aspekter (7)