Bruce, B., & Riddersporre, B. (Red.). (2016). Omsorg i en förskola på vetenskaplig grund (1 uppl.). Stockholm: Natur & kultur. ISBN: 9789127147072
Bok / Antologi
Dalen, M. (2015). Intervju som metod (2 uppl.). Malmö: Gleerups utbildning. ISBN: 9789140688293
Bok / Antologi
Irisdotter, S., Paulin, A., & Grönlien Zetterqvist, K. (2016). Etik i professionellt lärarskap (2 uppl.). Malmö: Gleerups utbildning. ISBN: 9789140694751
Bok / Antologi
Johansson, E. (2011). Möten för lärande. Pedagogisk verksamhet för de yngsta barnen i förskolan.. Stockholm: Skolverket.
Myndighetspublikation
Jonsson, A., Williams, P., & Pramling Samuelsson, I. (2017). Undervisningsbegreppet och dess innebörder uttryckta av förskolans lärare. Forskning om undervisning och lärande, 5(1), 90-109.
Tidskriftsartikel
Lindqvist, G. (1996). Lekens möjligheter : om skapande lekpedagogik i förskola och skola (1 uppl.). Lund: Studentlitteratur. ISBN: 9144613911
Bok / Antologi
Olsson, M. (2016). Lärares ledarskap som möjliggörande och begränsande i mötet med ’alla’ barn. (Doktorsavhandling, Stockholms Universitet, Stockholm).
Avhandling
Pihlgren, A. S. (2017). Undervisning i förskolan : att skapa lärande undervisningsmiljöer (Första utgåvan). Stockholm: Natur & Kultur. ISBN: 9789127818392
Bok / Antologi
Skolverket. (2018). Läroplan för förskolan Lpfö 18. Stockholm: Skolverket.
Myndighetspublikation
Skolverket. (2016). Läroplan för grundskolan, förskoleklassen och fritidshemmet Lgr 11. Stockholm: Skolverket.
Myndighetspublikation
Stier, J., & Riddersporre, B. (2019). Interkulturellt arbete i förskolan : med läroplanen som grund (Första utgåvan). Stockholm: Natur & Kultur. ISBN: 9789127822726
Läsanvisning:(Valda delar.)
Bok / Antologi
Artiklar och andra texter om ca 100 sidor kan tillkomma.
Text
På du.se använder vi kakor (cookies) för att ge dig en bra upplevelse på vår webbplats. Med hjälp av webbanalys kan vi anpassa webbplatsen ytterligare. Genom att surfa vidare godkänner du att vi använder kakor.