Ambrose, G., & Harris, P. (2019). Design thinking for visual communication (Second edition). London: Bloomsbury Visual Arts. ISBN: 9781350106222
Bok / Antologi
Andersson, U. (2014). Publikforskning i en digitaliserad och konvergerad medievärld. En forskningsöversikt. [Elektronisk resurs]. Mittuniversitetet Demicom. Rapport nr. 22 oktober 2014. Hämtad från https://www.diva-portal.org/smash/get/diva2:909092/FULLTEXT01.pdf.
Eriksson, Y., & Göthlund, A. (2012). Möten med bilder : att tolka visuella uttryck (2 uppl.). Lund: Studentlitteratur. ISBN: 9789144059457
Bok / Antologi
Morgan, T., & Jaspersen, L. J. (2022). Design Thinking for Student Projects (senaste). London: Sage. ISBN: 9781529761702
Läsanvisning:Kapitel 3, 4, 5, 7, 9, 10 ,11
Bok / Antologi
Nielsen, D. (2003). Idéer : kreativa verktyg och metoder för idé- och konceptutveckling (senaste). Värnamo: Arena i samarbete med AGI. ISBN: 9178431840
Läsanvisning:75 sidor i urval
Bok / Antologi
Richter, T. (2007). 30-second storyteller : the art and business of directing commercials (senaste). Boston, Mass: Thomson Course Technology. ISBN: 1598632264
Bok / Antologi
På du.se använder vi kakor (cookies) för att ge dig en bra upplevelse på vår webbplats. Med hjälp av webbanalys kan vi anpassa webbplatsen ytterligare. Genom att surfa vidare godkänner du att vi använder kakor.