Gärdenfors, P. (2010). Lusten att förstå : om lärande på människans villkor (1 uppl.). Stockholm: Natur & kultur. ISBN: 9789127121652
Bok / Antologi
Jensen, M., & Pihlgren, A. S. (Red.). (2022). Lärarens ledarskap : professionell pedagogisk praktik (Första upplagan). Malmö: Gleerups. ISBN: 9789151107172
Bok / Antologi
Lundqvist, J., Sandström, M., Franzén, K., et al. (2021). Differentierad undervisning och integrerade digitala verktyg i förskola och skola: En storskalig studie. Utbildning & Lärande, 15(3), 9-31. DOI: 10.58714/ul.v15i3.11272
Läsanvisning:Finns tillgänglig i kursrummet.
Tidskriftsartikel
Schött, K., Hållsten, S., Moberg, B., et al. (2015). Studentens skrivhandbok (Tredje upplagan). Stockholm: Liber AB. ISBN: 9789147114085
Bok / Antologi
Skolforskningsinstitutet. (2019). Individanpassad vuxenutbildning - med fokus på digitala verktyg. Systematisk översikt 2019:03. Solna: Skolforskningsinstitutet.
Skolverket. (2017). Läroplan för vuxenutbildningen. Skolverket.
Myndighetspublikation
Skolverket. (2022). Läroplan för grundskolan samt för förskoleklassen och fritidshemmet. Skolverket.
Myndighetspublikation
Skolverket. (2025). Läroplan för gymnasieskolan (Lgy25). Skolverket.
Myndighetspublikation
Säljö, R. (2022). Lärande : en introduktion till perspektiv och metaforer (2 uppl.). Malmö: Gleerups. ISBN: 9789140688262
Bok / Antologi
På du.se använder vi kakor (cookies) för att ge dig en bra upplevelse på vår webbplats. Med hjälp av webbanalys kan vi anpassa webbplatsen ytterligare. Genom att surfa vidare godkänner du att vi använder kakor.