Frid, J. (2011). Intro - form : formgivning, design, hantverk Malmö: Didacta. ISBN: 9188548151
Bok / Antologi
Helderyd, C., & Holmkvist, M. (Red.). (2004). Varumärkt : om reklam till barn och unga (2 uppl.). Stockholm: Sveriges konsumentråd. ISBN: 91-631-7177-5
Bok / Antologi
Hogan, J. (2018). Studio thinking from the start : the K-8 art educator's handbook New York, NY: Teachers College Press. ISBN: 9780807759158
Bok / Antologi
Häggström, M., & Örtegren, H. (Red.). (2017). Visuell kunskap för multimodalt lärande (11 uppl.). Lund: Studentlitteratur. ISBN: 9789144114699
Bok / Antologi
Löfstedt, U. (2004). Barns bildskapande : teoretiska perspektiv och didaktiska konsekvenser Jönköping: Jönköping Univ. Press. ISBN: 919749531X
Övrigt:finns på www.books.on.demand.com
Bok / Antologi
Åsén, G. (Red.). (2017). Bildundervisning och lärande genom bilder (Första upplagan). Stockholm: Liber. ISBN: 9789147122271
Bok / Antologi
Aktuella styrdokument samt artiklar (ca 300 s)och andra multimodala texter tillkommer (filmer, pod osv).
Text
(2008). Bild : en samtalsguide om kunskap, arbetssätt och bedömning Stockholm: Myndigheten för skolutveckling. ISBN: 9789185589487
Bok / Antologi
Delkurser
1. Bildskapandets byggstenar
2. Formexperiment och estetiska lärprocesser
3. Multimodala uttrycksformer
4. Analysera och tolka bilder
Referenslitteratur
Engwall, M., & Stam, M. (2008). Rörlig Bild och andra medier som en kunskapsform [Elektronisk resurs]. Högskolan Kalmar.
E-bok eller PDF
Ericsson, E. (2002). Animera mera : att berätta med ord, bilder, rörelser och ljud Stockholm: Utbildningsradion (UR.
Bok / Antologi
Skolverket. (2008). Den andra möjligheten : estetik och kultur i skolans lärande. Myndigheten för skolutveckling.
Övrigt:se www.skolverket.se
Myndighetspublikation
Delkurser
1. Bildskapandets byggstenar
2. Formexperiment och estetiska lärprocesser
3. Multimodala uttrycksformer
4. Analysera och tolka bilder
På du.se använder vi kakor (cookies) för att ge dig en bra upplevelse på vår webbplats. Med hjälp av webbanalys kan vi anpassa webbplatsen ytterligare. Genom att surfa vidare godkänner du att vi använder kakor.