Kurs GIE3FW

Industriell marknadsföring

7,5 högskolepoäng
Grundnivå

Start vecka 4, 2026

Kursen ger en introduktion till marknader och marknadsföring. Här behandlas vad en marknad är, hur olika typer av marknader fungerar samt vilka karaktäristiska skillnader som finns mellan olika marknader. Konsumentmarknadsföring behandlas som en referensram för att skapa förståelse för den industriella kontexten, som är kursens tyngdpunkt. Genom tillämpning av teorier och modeller behandlas olika marknadssituationer.

Startar och slutar:
vecka 4, 2026 - vecka 13, 2026
Studietakt:
50%
Studieort:
Flexibel (Borlänge)
Undervisningstid:
Dag
Studieform:
Distans
Språk:
Svenska
Övrigt:
P: Ges endast som del av ett program.
Ej sökbar som fristående kurs.
Behörighetskrav :
  • Grundläggande behörighet
Urval :
Platsgaranti
Anmälningskod:
HDA-V3PKK
Huvudområde:
Nätbaserad utbildning

Obligatoriska onlineträffar förekommer enligt schema.

Obligatoriska träffar :
0 fysiska
Datorvana:

Surfa på internet, läsa och skicka e-post, använda ett ordbehandlingsprogram (exempelvis Word). Koppla in en kamera och ett headset till datorn och med instruktioner installera ett program.

Datorkapacitet:

Tillgång till dator (ej mini-pc, Chromebook, surfplattor och liknande) och bredbandsuppkoppling, minst 1 Mbit/s för att ta emot filer och 0,5 Mbit/s för att skicka filer (ej mobilt bredband, detta då mobilt bredband kan variera väldigt mycket i hastighet).

Genomförande:

Högre grad av nätbaserad kommunikation där vår lärplattform (Learn/Canvas) samt vårt e-mötessystem Zoom är en naturlig del i utbildningen. Vanligtvis sker möten nätbaserat med ljud och rörlig bild. Föreläsningar kan direktsändas, alternativt tillgängliggöras i efterhand via nätet.

Anmälningsperiod
-
Litteraturlista

Litteraturlistor publiceras senast 1 månad innan kursstart.

Till litteraturlistan
Kan vi hjälpa dig?

Kontakta oss om du har frågor om utbildningen eller frågor som rör ansökan.
support@du.se
023-77 80 00