Kurs FÖ2032

Ledning och marknadsföring i tjänsteföretag

7,5 högskolepoäng
Grundnivå

Start vecka 46, 2020

Kursen börjar med diskussion om olika typer av tjänster, deras karaktäristika och betydelse i samhället. Vidare fokuseras modeller och metoder som används för att beskriva och utveckla olika typer av tjänster avseende tjänstedesign och tjänstekvalitet.
Speciell vikt läggs vid olika aspekter av tjänstemarknadsföring som kundinteraktion och kundrelationer samt intern marknadsföring. Även teknikens betydelse för tjänsteutveckling samt internationalisering av tjänster behandlas.

Startar och slutar:
v46, 2020 - v2, 2021
Studietakt:
50%
Studieort:
Borlänge
Undervisningstid:
Dag
Studieform:
Normal
Språk:
Engelska
Övrigt:
P: Ges endast som del av ett program.
Ej sökbar som fristående kurs.
Behörighetskrav:
  • 90 högskolepoäng på grundnivå 1 inklusive kurserna Ekonomistyrning och redovisning 15 högskolepoäng, Organisation och Marknadsföring 15 högskolepoäng, Marknadsföring B 7,5 högskolepoäng samt Vetenskap och metod I 7,5 högskolepoäng eller motsvarande kunskaper
Anmälningskod:
HDA-H355C