Disputation

Karen Stormats försvarar sin avhandling

Karen Stormats disputerar i pedagogiskt arbete med avhandlingen ”Mening med att läsa i historia. Lärares och elevers erfarenheter av mening med att läsa skriven text i historieämnet i gymnasiet utifrån läs-ämnesförståelser”.

Datum: , kl 09:00
Plats: Campus Falun
Lokal: F134

Avhandlingen: Mening med att läsa i historia. Lärares och elevers erfarenheter av mening med
att läsa skriven text i historieämnet i gymnasiet utifrån läs-ämnesförståelse

Respondent

Karen Stormats, doktorand i pedagogiskt arbete, Högskolan Dalarna

Opponent

Jan Löfström, professor i historisk-samhällelig utbildning vid Turku universitet

Betygsnämnd

  • Stig-Börje Asplund, professor i pedagogiskt arbete vid Karlstads universitet

  • Eva Hultin, professor i didaktik med inriktning svenska vid Mälardalens universitet

  • Olof Franck, ämnesdidaktik med inriktning mot samhällsvetenskapernas didaktik vid Göteborgs universitet

Ersättare i betygsnämnd

Jan Håkansson, professor, pedagogiskt arbete, Högskolan Dalarna

Ordförande disputationsakten

Anette Bagger, professor, pedagogiskt arbete, Högskolan Dalarna

Huvudhandledare

Tarja Alatalo, professor, pedagogiskt arbete, Högskolan Dalarna

För mer information kontakta
Kontakt
Tarja Alatalo
Professor pedagogiskt arbete
Senast granskad: