Avhandlingen: Mening med att läsa i historia. Lärares och elevers erfarenheter av mening med
att läsa skriven text i historieämnet i gymnasiet utifrån läs-ämnesförståelse
Respondent
Karen Stormats, doktorand i pedagogiskt arbete, Högskolan Dalarna
Opponent
Jan Löfström, professor i historisk-samhällelig utbildning vid Turku universitet
Betygsnämnd
-
Stig-Börje Asplund, professor i pedagogiskt arbete vid Karlstads universitet
-
Eva Hultin, professor i didaktik med inriktning svenska vid Mälardalens universitet
-
Olof Franck, ämnesdidaktik med inriktning mot samhällsvetenskapernas didaktik vid Göteborgs universitet
Ersättare i betygsnämnd
Jan Håkansson, professor, pedagogiskt arbete, Högskolan Dalarna
Ordförande disputationsakten
Anette Bagger, professor, pedagogiskt arbete, Högskolan Dalarna
Huvudhandledare
Tarja Alatalo, professor, pedagogiskt arbete, Högskolan Dalarna