Support

Hos support får du hjälp med allt från frågor kring kursrum i Learn till hänvisning av din telefon.

Supportorganisationen

Supportorganisationen är en samlad servicefunktion som underlättar för dig som behöver hjälp och stöd oavsett vilken fråga du har. Du behöver inte fundera på vem eller vilken funktion som kan besvara din fråga, supporten hjälper dig att hitta rätt. Funktioner som ingår i supportorganisationen är:

  • Avdelningen för IT och digital infrastruktur
  • NGLc (Nästa generations lärande)
  • Avdelningen för fastighets- och
    campusplanering
  • Avdelningen för studentservice och utbildningsadministration

När du skickar ditt ärende till support@du.se eller ringer 023-77 88 88 besvaras de flesta frågor inom 24 timmar. För mer komplexa frågor flyttas ärendet över till rätt funktion för vidare hantering.

Exempel på frågor till supporten

  • Vidarebefordran av mejl ifrån studenter (lärare uppmuntras till att vidarebefordra alla frågor som inte är kursspecifika frågor, till exempel registrering, användarkonto och Learn).
  • Hjälp att koppla ihop kursrum i Learn.
  • Hänvisning av telefon.
  • Studieadministrativa frågor.
  • Frågor kring uppdatering av hemsidan.
  • Frågor kring programvara/licenser.
  • Sjukanmälan.

Vid frågor gällande Learn och Zoom

Som medarbetare på Högskolan Dalarna har du också tillgång till mer specifika supporttjänster som rör Learn och Zoom. I dessa frågor kan du för snabb hjälp vända dig till NGLc.

Ring 023-77 89 99 eller få hjälp via Zoom i Supportcafé (zoom.us).

Reception/Helpdesk

Receptionen/Helpdesk är supportorganisationens skyltfönster som är tillgänglig för personal, studenter och besökare. Som nyanställd inleder du med att besöka reception/helpdesk där du får ditt användarkonto, passerkort, din tjänstetelefon och ett start-kit innehållande information som är bra att ha.

Vilka ärenden hanterar receptionen/helpdesk?

Du kan i stort sett alltid komma till receptionen/helpdesk med dina frågor. Om reception/helpdesk inte kan hjälpa dig får du hjälpa att hitta rätt. Vanliga ärenden hos receptionen är:

  • Krångel med sitt passerkort eller behöver ett nytt passerkort.
  • Problem med Eduroam.
  • När något inte fungerar med tjänstetelefonen.
  • När du behöver ett parkeringstillstånd.
  • När du behöver få tentor scannade.
  • När du vill skicka internpost.
Senast granskad:
Senast granskad: