Asp-Onsjö, L. (2020). Specialpedagogik – från ”en skola för alla” till strukturell exkludering. I C. Liberg, U. P. Lundgren, & R. Säljö (Red.), Lärande, skola, bildning (5 uppl., ss. 427-442). Natur & Kultur Läromedel. ISBN: 9789127827974
Kapitel i bok (antologi)
Nilholm, C. (2025). Perspektiv på specialpedagogik (4 uppl.). Studentlitteratur. ISBN: 9789144192802
Bok / Antologi
Tväråna, M. (2021). Ämneslärarens didaktiska ledarskap. I M. Andrée, G. Bladh, I. Carlgren, & M. Tväråna (Red.), Ämneslärarens arbete: didaktiska perspektiv (1 uppl., ss. 321-352). Natur & Kultur Läromedel. ISBN: 9789127828902
Ämnesdidaktiska och specialpedagogiska forskningsartiklar tillkommer.
Text
2. VFU 2
Bie, K. (2014). Reflektionshandboken för pedagoger (1 uppl.). Gleerups. ISBN: 9789140688255
Bok / Antologi
Insulander, E., & Selander, S. (Red.). (2023). Att bli lärare (3 uppl.). Liber. ISBN: 9789147147489
Bok / Antologi
Selander, S., & Kress, G. R. (2021). Design för lärande : ett multimodalt perspektiv (3 uppl.). Studentlitteratur. ISBN: 9789144155951
Bok / Antologi
Aktuella läroplaner (Skolverket) tillkommer utifrån skolform och ämne.
Text
Referenslitteratur
Blomström, V., & Wennerberg, J. (2021). Akademiskt läsande och skrivande (2 uppl.). Studentlitteratur. ISBN: 9789144151045
Bok / Antologi
Blomström, V., & Persson, C. (2021). Muntlig interaktion i akademiska sammanhang (2 uppl.). Studentlitteratur. ISBN: 9789144152080
Bok / Antologi
Delkurser
1. Specialpedagogik och ämnesdidaktik
2. VFU 2
På du.se använder vi kakor (cookies) för att ge dig en bra upplevelse på vår webbplats. Med hjälp av webbanalys kan vi anpassa webbplatsen ytterligare. Genom att surfa vidare godkänner du att vi använder kakor.