Litteraturlistor publiceras senast 1 månad innan kursstart.

eller
Litteraturlista för:
Fastställd 2025-12-15

Medier och kommunikation inom hälsa och idrott (GIH24A)

V3NV2 (VT26, 100%, Dag, Normal, Falun, Omg. 1, ORD)

Litteratur

  • Haugh, B. R., & Watkins, B. (2016). Tag Me, Tweet Me if You Want to Reach Me: An Investigation Into How Sports Fans Use Social Media. International Journal of Sport Communication, 9(3), 278-293. DOI: 10.1123/ijsc.2016-0044
    Tidskriftsartikel
  • Manoli, A. E. (2016). Crisis-Communications Management in Football Clubs. International Journal of Sport Communication, 9(3), 340-363. DOI: 10.1123/ijsc.2016-0062
    Tidskriftsartikel
  • Nybelius, M. S. (2020). Förhandling pågår : en studie av internationella skidförbundets (FIS) medialisering (Första upplagan). Malmö: Bokförlaget idrottsforum.org. ISBN: 9789185645299
    Bok / Antologi
  • Olsson, T. (Red.). (2017). Sociala medier : vetenskapliga perspektiv (Första upplagan). Malmö: Gleerups. ISBN: 9789140694805
    Bok / Antologi
  • Regret Iyer, S., Pavlik, J., & Jin, S. V. (2022). Leveraging virtual reality (VR) for sports public relations and sports journalism: qualitative analyses of VR content productions for ‘Russia 2018’ and ‘Qatar 2022’ FIFA World Cups. Journal of Sport & Tourism, 26(4), 335-362. DOI: 10.1080/14775085.2022.2097942
    Tidskriftsartikel
  • Sherwood, M., & Nicholson, M. (2017). Who controls sport news? Media relations and information subsidies in Australian sport media. Media International Australia, 165(1), 146-156. DOI: 10.1177/1329878x17713340
    Tidskriftsartikel
  • Su, Y., Baker, B., Doyle, J., et al. (2020). The Rise of an Athlete Brand: Factors Influencing the Social Media Following of Athletes. Sport Marketing Quarterly, 29(1), 33-46. DOI: 10.32731/smq.291.302020.03
    Tidskriftsartikel
  • Det tillkommer cirka 100 sidor i kompendium.
    Text