Billstein, R., Libeskind, S., & Lott, J. W. (2015). A problem solving approach to mathematics for elementary school teachers (12th edition.). Harlow: Pearson. ISBN: 9781784480431
Bok / Antologi
Helenius, O., & Johansson, M. (Red.). (2018). Att bli lärare i matematik (Första upplagan). Stockholm: Liber. ISBN: 9789147122585
Bok / Antologi
Riesbeck, E., Säljö, R., & Wyndhamn, J. (2008). Matematiska samtal i klassrummet: Introduktion av triangelns area i ett komparativt perspektiv. I E. Riesbeck (Red.), På tal om matematik: Matematiken, vardagen och den matematikdidaktiska diskursen ( ss. 1-26). Linköping: LiUTryck. Hämtad från https://liu.diva-portal.org/smash/get/diva2:17750/FULLTEXT01. ISBN: 978-91-7393-948-5
Läsanvisning:Artikel 1 (se bilagor)
Kapitel i bok (antologi)
Saundry, C., & Nicol, C. (2006). Drawing as Problem-Solving: Young children’s mathematical reasoning through pictures. I J. Novotna, H. Moraova, M. Kratka, & N. Stehlikova (Red.), Proceedings of the 30th Conference of the International Group for the Psychology of Mathematics Education ( ss. 557-564). Prague: Charles University.
Kapitel i bok (antologi)
Skott, J., Jess, K., Hansen, H. C., et al. (2010). Matematik för lärare, Delta Didaktik (1 uppl.). Malmö: Gleerups. ISBN: 9789140671462
Bok / Antologi
Artiklar, styrdokument och kurskompendium tillkommer.
Text
Referenslitteratur
Solem, I. H., Alseth, B., Eriksen, E., et al. (2019). Tal och tanke 2 : matematikundervisning från årskurs 4 till 6 (1 uppl.). Lund: Studentlitteratur. ISBN: 9789144124070
Bok / Antologi
På du.se använder vi kakor (cookies) för att ge dig en bra upplevelse på vår webbplats. Med hjälp av webbanalys kan vi anpassa webbplatsen ytterligare. Genom att surfa vidare godkänner du att vi använder kakor.