Billstein, R., Libeskind, S., & Lott, J. (2015). A Problem Solving Approach to Mathematics for Elementary School Teachers (Scandinavian Edition) (12 uppl.). Harlow: Pearson. ISBN: 9781784480431
Bok / Antologi
Helenius, O., & Johansson, M. (Red.). (2018). Att bli lärare i matematik (Första upplagan). Stockholm: Liber. ISBN: 9789147122585
Sjöberg, G. (2006). Om det inte är dyskalkyli – vad är det då? En multimetodstudie av eleven i matematikproblem ur ett longitudinellt perspektiv. (Doktorsavhandling, Umeå Universitet, Umeå, Doktorsavhandling i Pedagogiskt arbete Nr 7). Hämtad från http://umu.diva-portal.org/smash/get/diva2:144488/FULLTEXT01.
Norén, E., & Caligari, L. (2020). Practices in multilingual mathematics classrooms: word problems. In MADIF 12, The twelfth research seminar of the Swedish Society for Research in Mathematics Education (Vol. 15, pp. 61-70). Swedish Society for Research in Mathematics Education, 15, 61-70. Hämtad från https://su.diva-portal.org/smash/get/diva2:1562029/FULLTEXT01.pdf.
Tidskriftsartikel
Skott, J., Jess, K., Hansen, H. C., et al. (2010). Matematik för lärare (1 uppl.). Malmö: Gleerups Utbildning. ISBN: 9140671461
Bok / Antologi
Sterner, H. (2022). Using the graph when talking about functional relations in Grade 1: The importance of terminology. I Proceedings of the twelfth congress of the European Society for Research in Mathematics Education (CERME 12) ( ss. 612-619). Hämtad från https://hal.science/hal-03745441/.
Kapitel i bok (antologi)
Sterner, H. (2024). Using graphical representations to develop students’ correspondence relationships and covariational thinking in pattern generalizations in primary school. International Journal of Science and Mathematics Education, 1-1. DOI: 10.1007/s10763-024-10520-z
Tidskriftsartikel
På du.se använder vi kakor (cookies) för att ge dig en bra upplevelse på vår webbplats. Med hjälp av webbanalys kan vi anpassa webbplatsen ytterligare. Genom att surfa vidare godkänner du att vi använder kakor.