Björndal, C. R. P. (2011). Pedagogiskt ledarskap: Regi på klassrummets scen. I O. Løw, & E. Jensen (Red.), Pedagogiskt ledarskap: om att skapa goda relationer i klassrummet ( ss. 127-143). Malmö: Gleerups.
Läsanvisning:Se gärna filmen i sin helhet. Avsnitt som kommer att diskuteras finns bl.a. under namnet School scene
Strömmande media
Forsman, L., & Hansén, S. (Red.). (2017). Allmändidaktik: vetenskap för lärare (2 uppl.). Lund: Studentlitteratur. ISBN: 9789144113173
Bok / Antologi
Hirsh, Å. (2020). Relationellt ledarskap i klassrummet: så skapas magi (Första utgåvan). Stockholm: Natur & Kultur. ISBN: 9789127827936
Bok / Antologi
Hopmann, S. (2007). Restrained Teaching: The Common Core of Didaktik. European Educational Research Journal, 6(2), 109-124. DOI: 10.2304/eerj.2007.6.2.109
Wery, J., & Thomson, M. M. (2013). Motivational strategies to enhance effective learning in teaching struggling students. Support for Learning, 28(3), 103-108. DOI: 10.1111/1467-9604.12027
Läsanvisning:Tillgänglig i Learn
Tidskriftsartikel
Tillkommer:
Artiklar och annat material.
Relevant urval av ämnesdidaktisk litteratur från ämnesstudierna.
På du.se använder vi kakor (cookies) för att ge dig en bra upplevelse på vår webbplats. Med hjälp av webbanalys kan vi anpassa webbplatsen ytterligare. Genom att surfa vidare godkänner du att vi använder kakor.