Carlgren, I. (Red.). (2017). Undervisningsutvecklande forskning : exemplet learning study (Första upplagan). Malmö: Gleerups. ISBN: 9789140695888
Läsanvisning:Valda delar
Bok / Antologi
Englund, T. (Red.). (2004). Skillnad och konsekvens : mötet lärare-studerande och undervisning som meningserbjudande (1 uppl.). Lund: Studentlitteratur. ISBN: 9144033923
Läsanvisning:Valda delar
Bok / Antologi
Hopmann, S. (2007). Restrained Teaching: The Common Core of Didaktik. European Educational Research Journal, 6(2), 109-124. DOI: 10.2304/eerj.2007.6.2.109
Tidskriftsartikel
Hysing, M. (2021). Visuella möten i klassrummet : Bilddidaktiska konstruktioner av kunskap och positioner i gymnasieskolan (Licentiate Theses 15). Falun: Dalarna University. ISBN: 9789188679093
Läsanvisning:Valda delar
Bok / Antologi
Högberg, S. (2015). Om lärarskapets moraliska dimension : ett perspektiv och en studie av lärarstuderandes nätbaserade seminariesamtal (1 uppl.). Örebro: Örebro university. ISBN: 978-91-7529-105-5
Läsanvisning:Valda delar
Bok / Antologi
Klafki, W. (1995). Didactic analysis as the core of preparation of instruction (Didaktische Analyse als Kern der Unterrichtsvorbereitung). Journal of Curriculum Studies, 27(1), 13-30. DOI: 10.1080/0022027950270103
Tidskriftsartikel
Ljung-Djärf, A. (2004). Spelet runt datorn : datoranvändande som meningsskapande praktik i förskolan (1 uppl.). Malmö: Lärarutbildningen, Malmö högsk.. ISBN: 9185042099
Läsanvisning:Valda delar
Bok / Antologi
Quennerstedt, M. (2006). Idrott och hälsa, ett undervisningsinnehåll. I Aktuell beteendevetenskaplig idrottsforskning (1 uppl., ss. 1-26). Lund: SVEBI.
Kapitel i bok (antologi)
Shulman, L. S. (1986). Those Who Understand: Knowledge Growth in Teaching. Educational Researcher, 15(2), 4-14. DOI: 10.3102/0013189x015002004
Tidskriftsartikel
Uljens, M. (Red.). (1997). Didaktik : teori, reflektion och praktik (1 uppl.). Lund: Studentlitteratur. ISBN: 9144479417
Läsanvisning:Valda delar
Bok / Antologi
van Manen, M. (2008). Pedagogical Sensitivity and Teachers Practical Knowing- in-Action. Peking University Education Review, 2008(1), 1-23.
Tidskriftsartikel
Wahlström, N. (2019). Didaktik : ett professionsbegrepp (Första upplagan). Malmö: Gleerups. ISBN: 9789151101576
Läsanvisning:Valda delar
Bok / Antologi
Artiklar kan tillkomma.
Text
På du.se använder vi kakor (cookies) för att ge dig en bra upplevelse på vår webbplats. Med hjälp av webbanalys kan vi anpassa webbplatsen ytterligare. Genom att surfa vidare godkänner du att vi använder kakor.