Kursen behandlar processorienterad verksamhetsstyrning, kundfokus, nyckeltal, struktur och kultur. Styrmetodernas syfte är att påverka och förbättra produktivitet och effektivitet men utfallet är ofta osäkert. Det finns inga absoluta lösningar på hur styrningen ska vara utformad för att en verksamhet ska bli framgångsrik och ett viktigt budskap i kursen är att styrning av en verksamhet är komplext. I denna kontext behandlar kursen analys och bedömning av styrningen i olika verksamheter
Obligatoriska onlineträffar förekommer enligt schema.
Litteraturlistor publiceras senast 1 månad innan kursstart.
Till litteraturlistanKontakta oss om du har frågor om utbildningen eller frågor som rör ansökan.
support@du.se
023-77 80 00
I lärplattformen Canvas hittar du mer information om kursen.
Besök kursrummetPå du.se använder vi kakor (cookies) för att ge dig en bra upplevelse på vår webbplats. Med hjälp av webbanalys kan vi anpassa webbplatsen ytterligare. Genom att surfa vidare godkänner du att vi använder kakor.