Huvudområde: Företagsekonomi
Kursen har inga tillfällen inplanerade just nu
- Sök andra utbildningar
- Kontakta oss om du har frågor: support@du.se.
Kursens mål
Kunskap och förståelse
Efter genomgången kurs ska studenten kunna:
- redogöra för begrepp, modeller och teorier inom strategisk marknadsföring (1)
- redogöra för begrepp och modeller relevanta vid marknadsplanering (2)
Färdighet och förmåga
Efter genomgången kurs ska studenten kunna:
- göra marknadsstrategiska bedömningar utifrån olika marknadssituationer (3)
- söka, samla in och värdera sekundärdata som underlag för marknadsplanering (4)
- genomföra, presentera och argumentera för en marknadsplan (5)
- kritiskt granska och diskutera marknadsplaner (6)
Värderingsförmåga och förhållningssätt
Efter genomgången kurs ska studenten kunna:
- visa förmåga att ta hänsyn till samhälleliga och etiska aspekter i samband med marknadsplanering (7)