Research Project: Literacy education on basic levels in Swedish for immigrants
Project leader
Åsa Wedin
Project Members
Jenny Rosén Birgitta Ljung Egeland, Karlstads universitet Annika Norlund Shaswar, Institutionen för språkstudier Umeå universitet
Project Period
01-01-2020 - 31-12-2022
Project Status
Present
Description
Keywords
Research Profile
Education and Learning
Subject
Swedish as a Second Language
Financiers
Skolforskningsinstitutet
Publications
Wedin Åsa, Bergsten Provaznik Timea . Att se med egna ögon : Kritisk literacitet på svenska för invandrare, sfi Forskning om undervisning och lärande , 2023. Vol. 11, No. 2, article-journal.
Wedin Åsa, Norlund Shaswar Annika . Interaction and meaning making in basic adult education for immigrants : The case of SFI in Sweden Studies in the Education of Adults , 2023. Vol. 55, No. 1, article-journal.
Wedin Åsa, Norlund Shaswar Annika . Teachers’ perceptions of letter learning among adults : The case of basic literacy education in Swedish for immigrants Nordic Journal of Literacy Research , 2023. Vol. 9, No. 1, article-journal.
Wedin Åsa . Becoming an Independent Swedish Citizen : Critical Literacy as a Tool for Multilingual Literacies in Swedish for Immigrants Studies in the Education of Adults , 2023. article-journal.
Wedin Åsa . Transspråkande och multimodalitet i grundläggande skriftspråksundervisning i svenska för invandrare (sfi) 2023. speech.
Wedin Åsa, Shaswar Annika Norlund . Litteracitetspraktiker i vardags- och samhällsliv : Skriftspråksvanor hos svenska sfi-elever med kort eller ingen tidigare studiebakgrund Nordic Journal of Literacy Research , 2021. Vol. 7, No. 2, article-journal.