Andersson, A., Boström, V., Lyrenäs, S., et al. (2024). Juridik för lärare (Andra upplagan). Stockholm: Liber. ISBN: 9789147149445
Bok / Antologi
Forsberg, E., & Román, H. (2020). Styrningen av den obligatoriska skolan. I Lundgren, Säljö, & Liberg (Red.), Lärande skola bildning (5 uppl., ss. 656-670). Natur & Kultur.
Läsanvisning:Del av kapitlet (s. 656-670)
Övrigt:Finns tillgänglig i kursrummet.
Kapitel i bok (antologi)
Hanberger, A. (2017). Mätningar missar de mjuka målen. Pedagogiska magasinet, (2), 14-17.
Övrigt:Finns tillgänglig i kursrummet.
Tidskriftsartikel
Lahdenperä, Pirjo. (2022). Interkulturalitet i undervisning och skolutveckling. Skolverket.
Övrigt:Finns tillgänglig i kursrummet.
Myndighetspublikation
Larsson, E., & Westberg, J. (Red.). (2024). Utbildningshistoria : en introduktion (4 uppl.). Studentlitteratur. ISBN: 9789144191225
Skolverket. (2023). ICCS 2022 Kunskaper, attityder och engagemang i medborgar-, demokrati- och samhällsfrågor hos årskurs 8-elever i ett internationellt perspektiv. Hämtad från https://www.skolverket.se/publikationer?id=12176.
Skolverket. (2024). TIMSS 2023: Svenska grundskoleelevers kunskaper i matematik och naturvetenskap i ett internationellt perspektiv. Hämtad från https://www.skolverket.se/getFile?file=13178.
Läsanvisning:s. 6-8, 94-96.
Övrigt:Finns tillgänglig i kursrummet
Myndighetspublikation
Sveriges Kommuner och Landsting. (2018). Maskulinitet och jämställd skola: Arbete för ökad trygghet och bättre studieresultat.
Ytterligare vetenskapliga artiklar och andra mindre omfattande texter kan tillkomma under kursen. Dessa tillhandahålls i så fall via kursrummet.
Text
På du.se använder vi kakor (cookies) för att ge dig en bra upplevelse på vår webbplats. Med hjälp av webbanalys kan vi anpassa webbplatsen ytterligare. Genom att surfa vidare godkänner du att vi använder kakor.