I kursen behandlas forskning om hur elever i årskurs 4 – 6 utvecklar sina matematiska förmågor och hur olika arbetssätt och arbetsformer kan bidra till denna utveckling. Kursen har ett särskilt fokus på matematisk problemlösning och kommunikation i matematikklassrummet.
Tonvikt läggs under kursen på den studerandes egna matematiska
förmågor, kunskaper och utvecklandet av ett matematiskt språk inom områdena tal
och aritmetik.
Litteraturlistor publiceras senast 1 månad innan kursstart.
Till litteraturlistanKontakta oss om du har frågor om utbildningen eller frågor som rör ansökan.
support@du.se
023-77 80 00
I lärplattformen Canvas hittar du mer information om kursen.
Besök kursrummetI kursen behandlas forskning om hur elever i årskurs 4 – 6 utvecklar sina matematiska förmågor och hur olika arbetssätt och arbetsformer kan bidra till denna utveckling. Kursen har ett särskilt fokus på matematisk problemlösning och kommunikation i matematikklassrummet.
Tonvikt läggs under kursen på den studerandes egna matematiska
förmågor, kunskaper och utvecklandet av ett matematiskt språk inom områdena tal
och aritmetik.
Obligatoriska onlineträffar förekommer enligt schema.
Obligatoriska onlineträffar förekommer enligt schema.
Litteraturlistor publiceras senast 1 månad innan kursstart.
Till litteraturlistanKontakta oss om du har frågor om utbildningen eller frågor som rör ansökan.
support@du.se
023-77 80 00
I lärplattformen Canvas hittar du mer information om kursen.
Besök kursrummetI kursen behandlas forskning om hur elever i årskurs 4 – 6 utvecklar sina matematiska förmågor och hur olika arbetssätt och arbetsformer kan bidra till denna utveckling. Kursen har ett särskilt fokus på matematisk problemlösning och kommunikation i matematikklassrummet.
Tonvikt läggs under kursen på den studerandes egna matematiska
förmågor, kunskaper och utvecklandet av ett matematiskt språk inom områdena tal
och aritmetik.
Obligatoriska onlineträffar förekommer enligt schema.
Obligatoriska onlineträffar förekommer enligt schema.
Litteraturlistor publiceras senast 1 månad innan kursstart.
Till litteraturlistanKontakta oss om du har frågor om utbildningen eller frågor som rör ansökan.
support@du.se
023-77 80 00
I lärplattformen Canvas hittar du mer information om kursen.
Besök kursrummetI kursen behandlas forskning om hur elever i årskurs 4 – 6 utvecklar sina matematiska förmågor och hur olika arbetssätt och arbetsformer kan bidra till denna utveckling. Kursen har ett särskilt fokus på matematisk problemlösning och kommunikation i matematikklassrummet.
Tonvikt läggs under kursen på den studerandes egna matematiska
förmågor, kunskaper och utvecklandet av ett matematiskt språk inom områdena tal
och aritmetik.
Litteraturlistor publiceras senast 1 månad innan kursstart.
Till litteraturlistanKontakta oss om du har frågor om utbildningen eller frågor som rör ansökan.
support@du.se
023-77 80 00
I lärplattformen Canvas hittar du mer information om kursen.
Besök kursrummetI kursen behandlas forskning om hur elever i årskurs 4 – 6 utvecklar sina matematiska förmågor och hur olika arbetssätt och arbetsformer kan bidra till denna utveckling. Kursen har ett särskilt fokus på matematisk problemlösning och kommunikation i matematikklassrummet.
Tonvikt läggs under kursen på den studerandes egna matematiska
förmågor, kunskaper och utvecklandet av ett matematiskt språk inom områdena tal
och aritmetik.
Litteraturlistor publiceras senast 1 månad innan kursstart.
Till litteraturlistanKontakta oss om du har frågor om utbildningen eller frågor som rör ansökan.
support@du.se
023-77 80 00
I kursen behandlas forskning om hur elever i årskurs 4 – 6 utvecklar sina matematiska förmågor och hur olika arbetssätt och arbetsformer kan bidra till denna utveckling. Kursen har ett särskilt fokus på matematisk problemlösning och kommunikation i matematikklassrummet.
Tonvikt läggs under kursen på den studerandes egna matematiska
förmågor, kunskaper och utvecklandet av ett matematiskt språk inom områdena tal
och aritmetik.
Litteraturlistor publiceras senast 1 månad innan kursstart.
Till litteraturlistanKontakta oss om du har frågor om utbildningen eller frågor som rör ansökan.
support@du.se
023-77 80 00
I kursen behandlas forskning om hur elever i årskurs 4 – 6 utvecklar sina matematiska förmågor och hur olika arbetssätt och arbetsformer kan bidra till denna utveckling. Kursen har ett särskilt fokus på matematisk problemlösning och kommunikation i matematikklassrummet.
Tonvikt läggs under kursen på den studerandes egna matematiska
förmågor, kunskaper och utvecklandet av ett matematiskt språk inom områdena tal
och aritmetik.
Obligatoriska onlineträffar förekommer enligt schema.
Obligatoriska onlineträffar förekommer enligt schema.
Litteraturlistor publiceras senast 1 månad innan kursstart.
Till litteraturlistanKontakta oss om du har frågor om utbildningen eller frågor som rör ansökan.
support@du.se
023-77 80 00
På du.se använder vi kakor (cookies) för att ge dig en bra upplevelse på vår webbplats. Med hjälp av webbanalys kan vi anpassa webbplatsen ytterligare. Genom att surfa vidare godkänner du att vi använder kakor.