Rektor har nyligen beslutat att inrätta en planeringsgrupp med anledningen av den rådande pandemin.

Planeringsgruppen leds av högskoledirektören och består av representant för prefekterna, HR‐avdelningen, fastighetsavdelningen, biblioteket, avdelningen för studentservice, studenterna, arbetsmiljöombuden samt en kommunikatör.
Planeringsgruppens uppdrag innebär att:
- Genomföra löpande bevakning av situationen kring covid-19, samordning av åtgärder samt initiering av nya åtgärder.
- Ansvara för att utarbeta förslag till rektorsbeslut kopplat till covid-19.
- Ansvara för övergripande kommunikation i samband med covid-19-hanteringen.
Högskolan följer Folkhälsomyndighetens rekommendationer när det gäller covid-19 och därutöver fattar rektor, som myndighetschef, de beslut som är nödvändiga. Planeringsgruppens uppdrag pågår tills vidare.
Kontakt
Support
Senast granskad: