IT-support och felanmälan

Problem med din dator? Här får du hjälp.

Har du problem med din dator, nätverket eller har andra IT-frågor, se först om du kan hitta svaret bland vanliga frågor och svar på du.se. Här kan du söka på olika ämnen.

Exempel på vanliga frågor

  • Hur beställer jag ett nytt team i Microsoft Teams?
  • Hur ansluter jag min dator, telefon eller surfplatta till högskolans trådlösa nät?
  • Hur installerar jag Microsoft Teams-appen på min telefon eller surfplatta?
  • Jag behöver logga in med VPN. Hur gör jag?
  • Hur bjuder jag in en extern person till ett möte via Microsoft Teams?

Svar på vanliga IT-frågor

Helpdesk har mer information och flera svar

Om du inte hittar svaret på din fråga på sidan för vanliga frågor och svar, kontakta Helpdesk via support@du.se.

Öppettider: vardagar klockan 08.00-16.00.

Felanmälan

Om du inte kommer åt ett system eller ett verktyg, kika först på medarbetarwebbens förstasida under ”Driftstörningar”. Kanske det handlar om ett planerat avbrott?

Hittar du ingen information här, anmäl felet till Helpdesk via support@du.se.

Senast granskad: