Högskolans lokaler är i första hand till för utbildning och används i enlighet med gällande lagar, hyresavtal och högskolans uppdrag. Även om delar av lokalerna är öppna för allmänheten, är det viktigt att komma ihåg att de inte räknas som allmän plats. Studenter och personal har företräde i användningen av lokalerna och alla besökare att följa de ordningsregler som finns. Enligt vår policy ger vi tillåtelse att anordna evenemang som kopplar an till högskolans ordinarie uppdrag: utbildning, forskning och samverkan.
Planering och genomförande av ett evenemang
Du behöver skicka in en bokningsförfrågan för ditt evenamng. Innan du gör det, läs igenom vad du som arrangör av ett evenemang eller en konferens behöver tänka på. Högskolan Dalarna erbjuder ingen konferenshjälp, utan du som anordnar behöver ta ansvar för planering och genomförande.
Planering och genomförande av evenemang
Bokningsförfrågan
För att säkerställa att lokaler och annat finns tillgängligt vid de datum du önskar ha ditt evenemang behöver du fylla i en bokningsförfrågan. Senast en månad innan evenemanget äger rum behöver du skicka in din förfrågan.
Observera att bokningar inte kan godkännas innan schemat för terminen är klart. För höstterminen kan bokningar godkännas efter vecka 25 och för vårterminen kan bokningar godkännas efter vecka 50.