Hur hanteras remisser som rör lärarutbildningsområdet?

Nu finns utökad information på webben om remisser som rör lärarutbildningsområdet och om den nya handläggningsordning som I-LUN beslutade i maj. Syftet med webbsidan och rutinerna är ökad transparens och delaktighet.

Rutinerna arbetades fram på initiativ av I-LUN:s arbetsgrupp för strategiska frågor (AG-SF) under mars-maj. Gruppen har samarbetat med högskolans samordnare för remisser och i arbetet tagit hänsyn till tidigare erfarenheter och återkoppling från både medarbetare och externa aktörer. 

I informationen som har publicerats på sidan Remisser som rör lärarutbildningsområdet kan du läsa mer om: 

  • Generell information om remisser. 
  • Aktuella och avslutade remisser som rör lärarutbildningsområdet. 
  • Handläggningsordning för remisser som rör lärarutbildningsområdet. 

Rutinerna gäller tills vidare. Lärarutbildningsnämnden kommer att följa upp hur de fungerar i praktiken. 

Senast granskad:
Senast granskad: