Till innehållet
Forskning
Forskningsprojekt
Publikationer
Berg, Mikael, Persson, Anders . The Didactic Function of Narratives : Teacher discussions on the use of challenging, engaging, unifying, and complementing narratives in the history classroom , Historical Encounters , 2022, Vol. 9, No. 3. Artikel : refereegranskat.
Persson, Anders, Berg, Mikael . More than a matter of qualification : teachers’ thoughts on the purpose of social studies and history teaching in vocational preparation programmes in Swedish uppersecondary school , Citizenship, Social and Economics Education , 2022, Vol. 21, No. 1, 61-75. Artikel : refereegranskat.
Persson, Anders, Berg, Mikael . Relevant forskning för den reflekterande praktikern? : Några kritiska reflektioner omkring ett samtida forskningsfält , Pedagogisk forskning i Sverige , 2022, Vol. 27. Artikel : populärvetenskaplig.
Persson, Anders . Mycket mer än en metod : Lärare samtalar om arbetet med kontroversiella frågor i geografiundervisningen , Utbildning och Demokrati , 2022, Vol. 31, No. 1, 5-29. Artikel : refereegranskat.
Persson, Anders . Ryssen som den nye dansken : Samtida svenska historieläroböckers skildringar av Sovjetunionen och dess befolkning , Noter , 2022, No. 233, 20-27. Artikel : populärvetenskaplig.
Högskolan Dalarna sparar viss data för att förbättra och anpassa ditt besök på vår webbplats. Genom att surfa vidare godkänner du att vi använder kakor.
Läs mer om kakor
Jag förstår