Till innehållet
Forskning
Forskningsprojekt
Publikationer
Tegmark, Mats, Alatalo, Tarja, Vinterek, Monika, Winberg, Mikael . What Motivates Students to Read at School? : Student Views on Reading Practices in Middle and Lower-Secondary School , Journal of research in reading (Print) , 2022, Vol. 45, No. 1, 100-118. Artikel : refereegranskat.
Winberg, Mikael, Tegmark, Mats, Vinterek, Monika, Alatalo, Tarja . Motivational Aspects of Students’ Amount of Reading and Affective Reading Experiences in a School Context : A Large-Scale Study of Grades 6 and 9 , Reading Psychology , 2022, Vol. 43, No. 7, 442-476. Artikel : refereegranskat.
Vinterek, Monika, Lindqvist, Gunilla . Perspektiv på skola i ett nytt utbildningslandskap : Utmaningar och möjigheter mellan teori och praktik , Studentlitteratur AB, 2022. Bok.
Vinterek, Monika, Winberg, Mikael, Tegmark, Mats, Alatalo, Tarja, Liberg, Caroline . The Decrease of School Related Reading in Swedish Compulsory School : Trends Between 2007 and 2017 , Scandinavian Journal of Educational Research , 2022, Vol. 66, No. 1, 119-133. Artikel : refereegranskat.
Tegmark, Mats, Vinterek, Monika, Alatalo, Tarja . Allt fler elever läser allt mindre , Skola och samhälle , 2021, No. 2021-04-21. Artikel : populärvetenskaplig.
Högskolan Dalarna sparar viss data för att förbättra och anpassa ditt besök på vår webbplats. Genom att surfa vidare godkänner du att vi använder kakor.
Läs mer om kakor
Jag förstår