Till innehållet
Forskning
Forskningsprojekt
Publikationer
Tegmark, Mats, Alatalo, Tarja, Vinterek, Monika, Winberg, Mikael . What Motivates Students to Read at School? : Student Views on Reading Practices in Middle and Lower-Secondary School , Journal of research in reading (Print) , 2022, Vol. 45, No. 1, 100-118. Artikel : refereegranskat.
Vinterek, Monika, Lindqvist, Gunilla . Perspektiv på skola i ett nytt utbildningslandskap : Utmaningar och möjligheter mellan teori och praktik , Studentlitteratur AB, 2022. Bok.
Vinterek, Monika, Lindqvist, Gunilla . Perspektiv på skola i ett nytt utbildningslandskap : Utmaningar och möjigheter mellan teori och praktik , Studentlitteratur AB, 2022. Bok.
Tegmark, Mats, Vinterek, Monika, Alatalo, Tarja . Allt fler elever läser allt mindre , Skola och samhälle , 2021, No. 2021-04-21. Artikel : populärvetenskaplig.
Borg, Farhana, Vinterek, Monika . Principals´ Views on and Descriptions of Preschool Education for Sustainable Development , Journal of Applied Technical and Educational Sciences jATES , 2020, Vol. 10, No. 2, 18-40. Artikel : refereegranskat.
Högskolan Dalarna sparar viss data för att förbättra och anpassa ditt besök på vår webbplats. Genom att surfa vidare godkänner du att vi använder kakor.
Läs mer om kakor
Jag förstår